B
har elbutik.se någon annnan butik än virtuell?
vanliga butiker har ju butik och lager.
elbutik. har väl bara ett stort lager med grej.
men bara att det blir mindre personal.
 
Rrrrr skrev:
Jo de är helt sjukt.. man kan ibland pruta ner en vara över 100% bara man ber om bra pris.. behöver inte ens handla nån större mängd.
Ja när man kan pruta ner ett pris över 100% då är det helt sjukt :D:D:D
 
Jag har handlat från elbutik.se några gånger, och har de flesta gånger fått vänta 3-5 veckor på grejerna :mad:

Men det är kanske mig de har nåt emot...
 
Ett färskt exempel: Elbutik vill ha ca 15 SEK/m för LexCom tp kabel, en elektriker vill ha 28 + moms för samma kabel. Många gånger har jag varit osäker på det jag beställt och skrivit detta i ordern. Då ringer de upp och hjälper till att reda ut vad man faktiskt vill ha.
 
Var förbi och hämtat grejerna jag beställt på elbutik.se i Staffanstorp en gång jag hade vägarna förbi. I princip ett lager. Typ 3 personal som packade grejer. Billiga är dom iallafall och har skött leveranser finfint för mig när jag beställt 4 ggr.
 
Beställt där en gång och fungerade prickfritt
 
Jag har handlat hos de för några veckor sedan. De skickade varorna efter en vecka och jag var tvungen att ringa och maila de för att fråga efter min leverans.

När varorna kom fram var det fel leverans av en produkt. Jag kontaktade de och de ville inte att jag skulle skicka fel levererade varan tillbaks eftersom det var 165 kr. De satt att de skulle sätta i pengar tillbaka på mitt kort. De ville att jag skulle köpa i en annan affär! Jag hittade den produkt i en annan affär på 250 kr. Alltså varan har kostat mig 415 kr eftersom El butiken i Staffanstorp ej har betala mina pengar tillbaka. Jag har kontakta de idag igen och fick till svar att det kan ta flera veckor innan fakturaavdelning ska kontakta mig. Jag tror inte att jag får några pengar tillbaka.

Sedan var fläkten trasig, det enda produkt som blev ”rätt” levererad. Men jag har kontakta PAX direkt och ska få en ny imorgon!

Så jag rekommenderar ej El butiken i Staffanstorp!
 
Jag har beställt ett tiotal gånger, och det fungerar bra för det mesta - förutom när något inte finns på lager, då får man jaga för att få leveransbesked....men med tanke på deras bra priser är det helt klart värt det, dessutom har det alltid ordnat sig.

/F
 
Har också beställt några gånger från Elbutik.se och är nöjd, fast det kan ta tid ibland innan man få varorna.
 
Mikael_L
Jag har också beställt en gång därifrån (för ett drygt år sedan). Inget att anmärka på.
Sakerna kom på några dagar, inte snabbt direkt, men inte oroande långsamt heller.
 
fredda_p skrev:
Jag har beställt ett tiotal gånger, och det fungerar bra för det mesta - förutom när något inte finns på lager, då får man jaga för att få leveransbesked....men med tanke på deras bra priser är det helt klart värt det, dessutom har det alltid ordnat sig.
/F
Stämmer väl med min egen upplevelse. Så fort något inte finns i deras lager utan måste beställas kan det krångla och man får ligga på som attan.

Annars har det funkat bra de 5-6 gånger jag beställt.

Håller dessutom helt med om slutklämmen. Det är naturligtvis priset man betalar för låga priser ;-)
 
Mikael_L
Funkar fint fortfarande.
Beställning -> framme = 2 dagar, och då var det några saker i ordern som var märkt med 1-3 dgr lev.tid.

d^_^b
 
Känns som elbutik har problem med långa leveranstider. De tider som anges på hemsidan kan man drömma om och mail svarar dom inte på. Se upp för det är inte helt seriöst.
 
Jag har en teori om att de inte har så mycket på lager längre, eller kanske aldrig haft utan tar hem större mängder av vissa saker direkt från fabrik när det kommit tillräckligt med order på sakerna, speciellt de lite dyrare. På det viset köper dom billigt, har minimal lagerkostnad osv osv. Men då får man ju också vänta på vissa saker.
 
Jag vill rekommendera https://www.evbutiken.se/Default.aspx

Mkt snabba leveranser hem till dörren. Max 2 dagar har det tagit för mig.
Utbudet är kanske inte det bästa,men priserna är minst på Elbutik nivå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.