C
Tja!
Det här har jag suttit och totat ihop i fantasin under tråkiga stunder, och är således inget som jag troligen nånsin kommer bygga, utan enbart en teoretisk idé.

Är överhuvudtaget inte i några husbyggarplaner för närvarande, även om idén finns där i framtiden, utan än så länge håller jag på med det fördömda garaget huvudsakligen.

"Jag sitter och (teoretiskt) planerar ett husbygge på nästan 400 kvadratmeter. Det blir:

Inredd källare på ca 100 kvadratmeter med Ett sovrum, en gillestuga/hemmabiorum, kokvrå, duschrum och klädvårdsavdelning (med pannrum), hobbyrum och förråd.
Första våningen på ca 100 kvadratmeter med Ett "master bedroom", walk-in-closet, badrum med bubbelbad, stort kök, matrum, vardagsrum, samt gästtoalett.
Andra våningen på ca 100 kvadratmeter med 3-4 sovrum/kontor, badrum med vanligt badkar/dusch, allrum/tv-rum, normal klädkammare.
Inredd vind på kanske 60-70 kvadrat med två sovrum, duschrum, kokvrå, allrum, klädkammare.
Tornrum på ca 20-30 kvadrat med plats för matbord, ett par recliners och kanske nån mindre ljudanläggning, tänkt som sällskapsutrymme vid kallare väder. Som ett riktigt isolerat inglasat uterum med utsikt runt om.
Fristående garage på ca 100 kvadrat med en del med högt i tak med billyft med mera, samt två utrymmen med lägre i tak för uppställning av bilar, och loft ovanpå det för förvaring. Vidbyggt till detta en verkstad (eventuellt snickarverkstad eller annat braochha-utrymme) på kanske 50 kvadrat eller nåt sånt..

Byggnadssätt: Lösvirke
Prisbild 6-7 miljoner.


(Braochhalista för framtida referens, hehe.)"
 
Kommer på studs och bygger åt dig:D
"byggare"
 
C
Du gör det va? :D Misstänker svagt att mitt studielån på på 7 papp i månaden inte räcker till räntorna ens en gång. Men man kan ju fantisera iallafall, eller hur? :)

Nån gång i framtiden kanske... När man har en vettig lön, och kanske inte lever ensam.. *drömmer*
 
Fortsätt drömma;)
det kan hända saker snabbare än man anar.....
 
Har du någon skiss över ritningen på kåken, så vi andra får bedöma om det är dröm-nivå eller ej.. :)
 
Så här?hattstugan.JPG
 
C
Haha, nej, inte så. Jag ritade en skiss nu, men ni får vänta tills imorgon, scannern står på nedervåningen och föräldrarna sover.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.