Har nu äntligen fått laminatbänkskivorna som jag bestälde från IKEA. Mer än 2 månader i leveranstid och helt undermåligt utfört arbete på skivorna som var måttbetställda och skall gå i vinkel. De har övrhuvutaget inte lyckats med kexningen ena skivan lutar så den sticker upp nästan 2 mm i framkant men bak är den ok. Sedan lägger man på en vinkel på gavlarna och då ser man att dom inte har lyckats få skivorna i vinkel på flera mm. Helt otroligt, så nu får man vänta i 2 månader till och vem vet är det i vinkel då kan man undra? Vill gärna höra andras erfarenheter av Ikeas bänkskivor.
 
Satan vad trist.... har hört det förut... men vet också flera nöjda kunder...

/Fredrik
 
Mitt ex fölräldrar skulle jag hjälpa att montera et Ikeakök och detta var i början på april förra året...
Minns inte riktigt om det var den 6e eller 7e bänkskivan som blev rätt, men något av det var de i alla fall...
Detta resulterade i att de fick kakelsatt köket i november månad eftersom Ikeas leveranstider är vad de är...
Slutmonteringen av bänkskivor och kakelsättningen stod Ikea för eftersom det flippat ut som det gjorde...

Nu var detta nog extremt förvisso, men dock riktigt riktigt dåligt.

Antingen var den ena skivan 100mm för kort eller lång...
Eller så var vasken lagd på fel håll...
Eller så var vasken förskjuten 100mm...
Eller...
Eller...
Eller...

Otroligt att det kan bli så galet bara...
 
Våra måttbetställda bänkskivor från Ikea passade helt perfekt...
 
AXS
IKEA gör sina skivor i Polen, vill man ha det billigt(?) så kanske man får räkna med att det är lite längre bort och att det tar lite längre tid.

Men, jag jämförde lite priser och upplevde k-rauta billigare med alla snitt och fräsningar. Då får man även stå bredvid när de fräser.
 
zeus_axel skrev:
IKEA gör sina skivor i Polen, vill man ha det billigt(?) så kanske man får räkna med att det är lite längre bort och att det tar lite längre tid.

Men, jag jämförde lite priser och upplevde k-rauta billigare med alla snitt och fräsningar. Då får man även stå bredvid när de fräser.
IKEA gör inga bänkskivor i Polen, de som levereras måttbeställda till Sverige kommer från Lechner i Tyskland....

http://www.lechner-ag.de/index.php?language=en
 
AXS
För två år sedan så är jag säker på att de sa det till mig när jag skulle beställa en special-skiva.

Kanske har de ändrat eller så sa hon fel till mig. Men lite sak samma, är väl lika långt till tyskland som polen...
 
T
zeus_axel skrev:
Kanske har de ändrat eller så sa hon fel till mig. Men lite sak samma, är väl lika långt till tyskland som polen...
Men det känns inte lika "billigt" : )
 
AXS
Tror inte det är jätteskillnad på en så automatiserad process, tror stordriftsfördelarna och logistik är största kakan här. Polen vs. Tyskland alltså.

Men jag håller med, det _känns_ lite mer lyx med Tyskland än Polen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.