T
En intressant fråga är att ni som känner er lurade och- eller har haft en fuskare hos er kan berätta lite om era referenserfarenheter.

Tog ni referenser, tittade ni på något objekt som er hantverkare hade utfört innan hantverkaren började hos er.

Och vinkla inte detta inlägg som om jag "skyller" på att kunden inte har tagit referenser som det tidigare gjorts.

Den här frågan behövs lyftas fram.
 
Redigerat:
Inlägg som inte har varit on topic har flyttats eller raderats.

/Moderator
 
Nej, jag gjorde ingenting av detta, inte heller ett skriftligt avtal. Lätt att vara efterklok, men.....
Tidigare erfarenheter av mkt.seriösa hantverkare gjorde att jag inte tänkte på det.
Blev bara lycklig över att ha hittat någon som skulle hinna med renoveringen före inflyttningen.
Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig detta resultat.
M.v.h./ Moanne
 
Räknas det som referens när ett försäkringsbolag vill att man anlitar ett företag för åtgärdande av en vattenskada?
När de sågat upp spånskivan rätt över de 2 tjocka svarta linjerna där det stod el på flera ställen åkte de ut ur huset och jag meddelade FB att vi tog in lokala hantverkare.

ungefär så såg det ut
_________
EL I EL
___I______
Här sågade de
 
Ericc
Moanne skrev:
Nej, jag gjorde ingenting av detta, inte heller ett skriftligt avtal. Lätt att vara efterklok, men.....
Tidigare erfarenheter av mkt.seriösa hantverkare gjorde att jag inte tänkte på det.
Blev bara lycklig över att ha hittat någon som skulle hinna med renoveringen före inflyttningen.
Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig detta resultat.
M.v.h./ Moanne

Nej det är inte lätt, men nästa gång så får vara lite mer kritisk och kolla upp hantverkarna innan.

Hoppas det går bra för dig Moanne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.