Hej!
Någonstans har jag sett ett medicinskåp (till badrummet) med ett stort rött kors på. Men nu kan jag inte hitta vart jag sett det. Någon som vet vad jag pratar om och kan tala om var jag kan få tag i det?

/anna
 
Tycker mig minnas att jag såg ett sådant på ICA av alla ställen under semestern hemma i Sverige.

// Magnus
 
Jag har för mig att bluebox har haft dem i sitt sortiment. Jag var in och kikade på deras hemsida och där fanns de inte längre kvar. Jag hittade ett annat som jag bifogar länk till: http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a00487

Ett annat tips är att tiitta på Bruka. Själv köpte jag min plåtlåda, visserligen röd med vitt kors på Mio för 199:-

MVH
Pernilla
 
Du hittar sådana på MIO, Asko och Bruka. Priset varierar ganska mycket... men de är, som tidigare inlägg skriver, röda med vitt kors

/FlitigaLisa
 
Tack för alla tips, men det är ingen låda jag är ute efter utan ett skåp som hänger på väggen. Får väl söka vidare...
 
Har själv inte sett med rött kors, men Åhlens har ett med vitt kors och Rum interiör och Ikea.

Lycka till i ditt sökande :)
 
Finns ju alltid en möjlighet att köpa ett snyggt vitt skåp och måla ett kors med hjälp av lack och tape.
 
Jag tror jag vet vilket skåp du menar. Ett rött väggskåp i plåt som har formen av ett kors(pluss-tecken). Kommer inte ihåg var jag sett det, kanske ROOM. Ska se om jag kan gnugga mina geniknölar och minnas var man kan köpa skåpet.
 
Linska skrev:
På Nordiska galleriet finns det sådana! Tyvärr visas de bara i orange och grön i länken
[länk]
Priset var ju i en klass för sig... 4700 kr :-?

Det skåp jag såg på Asko var vägghängt.

/FlitigaLisa
 
Hemmakatten
Vet precis vilket skåp du menar Mejann. Dessa designades försäkert tio år sedan av någon som mitt dåliga minne inte kommerpå. Har för mig att det var Asplunds på Sibyllegatan som först började sälja dem. Det kostade åtminstone ett par tusen.
 
Mejann skrev:
Tack för alla tips, men det är ingen låda jag är ute efter utan ett skåp som hänger på väggen. Får väl söka vidare...
Hej, jag har ett sådant skåp du söker, de finns på Bruka, både som lådor och skåp, i vitt med rött kors, och tvärtom. Kanhända att de har plockat bort nånting ur sortimentet, det är väl ca 2år sedan jag köpte mitt (jobbar som inköpare/dekoratör i en inredningsbutik)
 
Såg denna och mindes denna tråd.
Passar iofs bättre som förbandslåda/skåp än för förvaring av medicin. Men ack så snyggt!

192021.jpg

Finns att köpa via en av mina favoritportaler; artdesignportal.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.