H
Ett egentligen helt ovidkommande inlägg i debatten, men när du beställer flera lådor med vin från systemet får du också räkna med att vissa flaskor kommer smaka... ja, pyton...
 
Ok, ni som varit nöjda med hemlevererat virke. Vilken leverantör har det varit?
Har Byggmax hemleverans? Erfarenheter?

Tack!
 
Byggmax i KD har det iaf men det blir gigantiskt dyrt i jämnförelse med andra bygghandlare som erbjuder det gratis om nahandlar lite mängder..
 
B
jag menade banan regler.
om råspont är lite svängd gör ju det inget
 
Det är verkligen att köpa grisen i säcken men jag har varit väldigt nöjd med det jag beställt och fått hemlevererat med kranbil från min lokala Woody-handlare. Nu senaste gav jag 400:- för att få precis det jag beställde över telefon levererat packat på pall respektive med inbandade spillbitar som stöd så att inget virke kunde slå sig, allt bandat med mellanlägg så att inget tog skada, inte ens strö- eller bärläkt var slarvigt packade.

Annars har jag hämtat själv säkert hundra gånger senaste åren men egen släpkärra men som andra skrivit före mig, det tar tid att köra, hitta rätt material, lasta och betala. Tiden kan jag hellre använda till att bygga så för mig är transporten väl värd sina pengar.
 
Tackar för alla svar. I relation till era projekt så inser jag att våra drygt 170 löpmeter råplan 170x22 var ganska överkomligt ändå. :) Jag handplockade allt på ByggMax. Det största problemet visade sig inte vara bananer utan sprickor. En del sprack också i ändarna vid montering. :-S
 
Läste någonstans att Fiskarhedenvillan körde ner timmerlassen från norrland, fördelade nånstans i mellansverige o ut till kund.
- Kan det vara värt o beställa virke till nybygge lösvirkeshus i kompletta lastbilar uppifrån norrland - mer "skogsnära ".. ? Någon som provat? Och kanske kan tipsa om prisskillnader?
 
Norrland känns som overkill men nog är det skillnad på virket från dalarna eller värmland mot balsaträt från söder och öster ;)

Annars blir det nog billigare att gå upp på klassat virke än att frakta det 100mil ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.