H
Hej!

Jag har en fråga.. jag slänger ut den till alla, ge mig feedback!

Om man vill sälja ett hus efter följande förutsättningar:
relativt nybyggt, säg 5-10 år gammalt
fin, välskött och lagom stor trädgård
ca 140kvm boyta, 5 rum o kök + groventre och två toaletter
varmgarage
ca 3,5-4km till stan, cykelavstånd
I närheten av gården ligger ett företag med butik och lagerutrymmen
grannar runtom men ej precis brevid

Tror ni då att det skulle vara svårt att få sålt huset? Man kanske inte kan få samma pengar för det som i stan men jag är mer ute efter om det är svårt att sälja det eller ej. Fritt fram för spekulationer! :)
 
Hur långt är ett snöre? :rolleyes:
Denna fråga är helt omöjlig att svara på utan ha sett objektet. För att kunna göra en bedömning måste man dessutom ha lokalkännedom m.m.
 
H
Jo det må vara sant att det svårt... Men jag måste själv sätta mig in i tanken... o rent spontant kan man ju tycka till.

Men det kanske är en omöjlig fråga... Jobbigt med så mycket att tänka på inför en stor investering som hus! Jag själv tycker inte att situationen är ett problem men jag vill gärna tänka mig för både 1 och 2 gånger innan jag bygger. Kan ju hända att man behöver sälja en vacker dag och då är det bra att ha funderat lite på det, känner ialla fall jag. Har frågat en del personer runtomkring och fått mestadels "positiva" svar.

Men rent generellt då, är det någon som har erfarenhet av husförsäljning på landsort? Eller landsort... Jag tycker 3,5km till stan är ett bra avstånd men allt är ju relativt. Har det varit lätt eller svårt?
 
Lätt eller svårt, är hela tiden en prisfråga. Säljer du billigt är det lättsålt. Vill du ha mer, blir det svårare.
Kolla vad andra hus har gått för i ditt område. Det brukar kunna ge en fingervisning om läget.
 
Känns som en mäklare med lokalkännedom kan svara på den här frågan bäst.
 
Om du ska bygga ett hus är det väl för att du ska bo i det?
Om du känner dig tveksam till tomtens placering så gör säkert andra det också. Alltså kan det slå på priset den dagen du vill sälja.
Läget är det enda man inte kan ändra på på ett hus. (Om man inte börjar flytta runt huset och det är ju ganska ovanligt.)

Personligen har jag valt ett dyrare, gammalt hus, med vad jag tycker bra läge, istället för att bygga ett nytt på en tomt längre bort. Men det är för att jag vill bo där, inte för att jag kanske kommer att få bra betalt den dagen jag flyttar.
 
Noterar att TS numera är gäst. Han gillade kanske inte svaren? :rolleyes:
 
hade jag vart dig, så hade jag gått in på hemnet.se eller bovision.se eller andra säljahus sajter och kollat upp dels pris, samt hur snabbt husen blitt sålda. på så vis får du lite hum om läget i ditt område. alt som ngn sade: kontakta mäklareoch fråga dom hur läget e i det området. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.