Hej!

Vi ska bila bort hela golvet i vårt källarbadrum och därefter gräva oss en bit ner i jorden för att möjliggöra isolering, golvvärme och ny betongplattegjutning (inte i helt rätt ordning...;))

Min fråga till er är: Vart gör vi av all jord, trasig betong och gamla klinker från källaren? Är Big Bag billigast eller finns det andra entreprenörer som kan transportera bort byggsopor?
 
Billigast är nog att ställa dit en container om jobbet kan göras snabbt. Själv la jag allt i en hög på gräsmattan för att när allt va klart beställa en bil med skopa. Detta va smidigt då jag hade tid på mig men idag skulle jag starkt överväga BigBag då gräsmattan inte va vacker efter skopan och man fortfarande får tiden på på sig. Billigt vet jag ej men smidigt.
 
Ett rum bara? kan ju va ett jättestort rum förstås. Men själv gjorde jag så att jag la det i en likadan hög som "snuttjulle" men körde bort den själv med kärran till sopåtervinningen, finns en särskild container där för betong och sten. Kostade 2 vändor bensin iofs och arbetstiden för mej å äldsta sonen, har ingen aning om vad en lastbil och skopa kostar men det kändes billigt att köra iväg det själv.
 
Är det inte enklast att lägga det direkt på släpkärra eller picup? om d inte har en redan så finns ju billiga att köpa som funkar under byggtiden
 
Mitt badrum är 10kvm och det blir ca 3 kbm plus lite väggar som skulle iväg. Släp har jag inte plats för stående på tomten så det blev en hög och när den va på plats känndes de pengarna som skopbil kostade väl investerade pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.