Har ett problem då vår tvättmaskin kraschat. Vi är 5 i familjen och sk beställa en ny ikväll. Kom gärna med råd på vad man ska tänka på , ev modell m.m. Är på jakt efter en större maskin men har svårt att se skillnaden mellan t.ex en 7 kilos och en 8 kilosmaskin. Kom gärna med tips!
 
Jag tyckte att det var helt omöjligt att välja just tvättmaskin. Produkterna verkar vara helt identiska, men priserna skiljer en hel del. Vi tittade förstås märkningar för energiförbrukning och hur rent det blir, men i slutändan påverkade tydligheten i knapparna - alla i familjen skall kunna använda maskinen.
Att välja mellan olika märken gjorde jag mest med magkänslan - vi hade haft flera electrolux-maskiner innan som hade tappat knappar och haft andra kvalitetsfel, och då blev det inte något från den märkesfamiljen. Andra har andra erfarenheter.
Någon större skillnade mellan 7 eller 8 kilo går nog inte att märka i praktiken.
 
Precis min mening. Knapparna ska heta det som programmet innebär. Inte A, B osv... Mycket lättare att förklara för barnen då.
Vi har en Hoover som vi är nöjda med.
Den har även ett snabbprogram, 40 grader på 23 minuter. Perfekt för makens kostymbyxor.
 
Vi har en Siemens nånting, 8kg.

Finns vanliga program, sen 2st programmerbara om man vill ha specialfunktioner på enkelt sätt.

Finns bra program som t.ex Power60, som tvättar i 60 grader. klar på en timme.

går tyst, trots 1600rpm centrifug.
Kostade en slant i listpris, men jag tycker det var ett bra köp ihop med en matchande torktumlare.

/L
 
Efter att ha testat alla möjliga märken så har vi insett att det finns bara ett som duger till oss: Miele.
 
Kan bara instämma efter att ha haft både Miele och flera andra kända fabrikat genom åren.

Nu är det dags för oss att byta de Husqvarnamaskiner som fanns i huset när vi köpte det och då blir det Miele W 5963 8 kg tvättmaskin och T 8967 8 kg värmepumpstorktumlare för vår del.

Svärmors Miele tvättmaskin la av när den var 23 år och då hade flertalet vitvaror i köket gått åt skogen pga åska under den tiden. Miele torktumlaren har hon kvar än, kör den någon/några gånger i veckan och den är nu 26 år... helt ofattbart... den ser härligt retro ut!

Mvh

TMC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.