Hej,
Vi vill måla vår plastmatta som är i badrummet. Den är blå/grön/turkås = ful. Dom ska göra stambyte här om något år så det blir ju bara något tillfälligt till dess. Finns någon våtrumsgolvfärg etc att måla med?
Andra förslag är också välkomna, tex lös trätrall. Plastmattan går upp 10cm på väggen innan kaklet på väggen tar vid.
 
Det kan fungera med Alkro entre golvfärg, MEN...

Jag har inte provat själv, det kan bli problem med ev mjukgörare i plastmattan, det finns INGEN som vill lämna någon form av garanti, rekomendationen från färgleverantören är låt bli! Det kan också bli helt underbart...

Detta är vad jag fick till svar av färgleverantören, efter att jag fått förfrågan ang ett sådant jobb.

//Fredrik

Ps. Jag valde att låta bli... Ds.
 
Jag målade den gamla mattan i vårt badrum för 5 år sedan med högblank lackfärg, utan krusiduller. Nu har vi slitit ner liiiiiiite på ett par fläckar (men de har jag lagt badrumsmattan över)
Efter att ha lärt mig en massa här på forumet skulle jag torkat av mattan med rödsprit just för mjukgöraren.
Ska ni bara ha det tills stambytet är gjort tycker jag visst att ni ska prova. Det kostar er färgen och lite arbete.
 
Du menar vanlig lackfärg för golv? Eller någon som är för vatten etc? Ja det gör ju inget om färgen går bort efter ett tag. Man kan ju måla dit lite ny alt flytta badrumsmattan ja.
Först torka med rödsprit alltså?
Sen måla med pensel eller roller?
Och vilken slags färg?
 
Om man nu ska måla så skulle jag hellre ta entre golvfärg än tex lackfärg, den är iaf gjord för att gå på.
t-sprit är nog ingen dum ide´...

/Fredrik
 
Hittade en tråd i Badrum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.