Har precis "ärvt" en Cothech av min far. Vet att det inte är världens bästa märke, men fick den för att han köpt en ny. Och just nu tillåter nog inte ekonomin att inhandla en ny.
Men det är de att den inte funkar riktigt som den ska, och stänger av sig hela tiden.
Sen när den dött några gånger, så går den inte att starta igen på hur länge som helst.
Är det någon som upplevt problemet tidigare och kan hjälpa mig att laga den, så jag kan fortsätta kapa träd i min skog (tomt).

MVH
Ludvig
 
Troligen så kan de maskinfirmorna som säljer motorsågar hjälpa dig mot en rätt rimlig kostnad.

Kan du beskriva problemen lite noggrannare? Startar den lätt, varvar upp men dör under belastning t ex?
Rengör luftfilter och i princip hela sågen. Starta den med ny bensin i (och kedjeolja) och låt den gå varm, därefter justerar man in varvtalen.

Kruxet är att det är inte så himla lätt att justera in en motorsåg om man aldrig gjort det och det är lite annat att tänka på med, t ex så att man startar den utan att skada sig.

/Kent
 
lättstartad, men dör efter ett tag. Ibland direkt, och ibland efter någon minut. Har ingenting med belastning och göra, den dör lika lät utan belastning som med. Verkar som om den inte får någon soppa. Har fyllt på ny benin, och ny olja igår, och det funkade inte alls bättre efter det.
 
Är luftfiltret rengjort? Det måste vara kliniskt rent, dela på det, tvätta rent det och blås gärna rent med tryckluft.

Kan vara slangarna som är på upphällningen, sen kan det även finnas ett membran i förgasaren som kan spöka.
Jag hade nog kollat med nån firma om de har delar till den eller låta dem fixa det. Det brukar inte springa iväg på alltför många hundralappar och reservdelarna till motorerna brukar inte heller vara speciellt ansträngande för plånboken.

Tyvärr eller tack och lov har jag klarat mig från att riva sönder nån av mina sågar så djupt så exakt hur man demonterar etc kan jag inte ge tips om.

/Kent
 
Låter som bränslefilter. Gör rent eller byt.
 
Verkar vara nåt fel i bränslematningen. Som tidigare inlägg: Kolla att filter och slangar är hela. Kan vara problem med membranet i förgasaren. Med tiden hårdnar det och dess funktion som bränslepump upphör.
 
Är inte cotech ChlasOhlssons eget märke?
Då kostar dom väl under 1000lappen nya så frågan är om det är värt att lämna in på service eller kosta på nga delar om den inte är i princip ny?
 
absolut värt att fixa själv i alla fall. gå in på claesohlsons sida och till motorsågen, scrolla längst ner så har du alla delar där till trevliga priser, bränslefilter 34:- sågen i sig är inte sämre än en partner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.