Hej,

Ett par bekanta till mig har trådbundna magnetbrytare i samtliga dörrar/fönster. Den gamla centralen har gått vidare efter ett åskoväder.

Behöver tips på en enkel och billig central som kan hantera ca 15 brytare i en och samma sektion. Utgång för siren. Ingen panel behövs utan bara on/off.

Tack,

Jörgen
 
Inte riktigt svaret på din frågan men om man bara har magneter, vad händer då om någon bryter sig in genom att krossa / skära sönder en ruta? Går larmet då?
 
Hej Redcoon,

De vill ha skalskydd för att höra om någon bryter upp ett fönster. Krossas det så hörs det troligen. Klart man kan ju skruva ur och lyfta rutan....

Men vill ha en central.....

/Jörgen
 
redcoon skrev:
Inte riktigt svaret på din frågan men om man bara har magneter, vad händer då om någon bryter sig in genom att krossa / skära sönder en ruta? Går larmet då?
Fönsterkross detektor är ovanligt i privata hem, då det är makalöst dyrt vad jag har hört.
Som sagt, använder man skalskydd är man hemma och hör då troligen en fönsterkross.
 
Verkligen ingen som har ett tips på en liten och enkel central för att koppla in befintliga magnetbrytare i en sektion endast. On/Off-knapp, sirenutgång.

Jörgen
 
Classe i sjön har en enkel
 
Falcen skrev:
Fönsterkross detektor är ovanligt i privata hem, då det är makalöst dyrt vad jag har hört.
Som sagt, använder man skalskydd är man hemma och hör då troligen en fönsterkross.
Vad jag antydde på var att det vore kanske en bra idé att komplettera med ett volymskydd istället för bara magneter. Sker inbrottet genom fönster spelar det ingen roll om man har trippla magneter i varje fönster, larmet löser ändå inte ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.