Hösten 2007 flyttade vi in i vårt nybyggda Hjältevadshus Västangården 127 m2. Redan första sommaren noterade vi att det knarrade väldigt från golvet när man går på det. Och på något/några ställen kan man känna att det sviktar lite.

Det är ett klickgolv utan lim (utgår jag ifrån), lagt på träbjälklag/spånskiva.

Vidare upplever jag golvet som ganska mjuk, det blir lätt slagmärken om man tappar något.

Jag misstänker att vi har samma problem som beskrivs i denna tråd (Modulenthus och Hjältevadshus ingår i samma koncern):
http://www.byggahus.se/forum/modulenthus/87660-problem-med-parkettgolv-grabo-jive-ek.html

Jag har anmärkt på golvet redan första sommaren, men golvfirmans representant hörde av sig för sent så det hade hunnit blivit höst. Då var problemen mindre (pga lägre luftfuktighet antar jag?). Nu är det dags för två-årsbesiktning och jag tänker driva detta ärende hårt.

Min fråga är; finns det några "tumregler" i golvbranschen om vad man skall behöva acceptera när det gäller knarrande golv? Jag vet ännu inte vad Hjältevads kommer säga om mitt golv, det skall tydligen bli en separat besiktning på det.
 
Upp.

Ingen som har erfarenhet eller info om detta?
 
M
Känner många som haft stora golvproblem i Modulenthus 2005 och framåt. På vårt område var det mer regel än undantag att man bytte golv ett par tre gånger i vissa hus!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.