Runt 80 timmar är inte orimligt, om man har tänket klart och materialet inom räckhåll,
Gör man det åt sig själv tar det ofta mer tid, då det ska velas å fikas lite extra,
Men på jobbet, 7-4 så ska det inte vara utom räckhåll att hinna på den tiden,
Sen beror det såklart på att det stämmer med olika yrkesgrupper, så det flyter på,
och jag gissar inte, På 80-100 timmar har vi gjort större badrum , med vinklar och vrår,
Sen kan ju som sagt kostnaden variera ohyggligt ändå, timkostnaden kan ju vara från 290-ingen övre gräns, samma sak med mtrlvalet,
Och jo, jag vet en svensk, mycket noggrann och van plattsättare, som bara debiterade 290 / timme, ( 2008) På frågan om varför så lågt pris, så fick jag till svar att han hade inte å mycket verktyg och grejer, Mer troligt var att då han nyligen börjat köra i egen regi, var han lite blyg att ta betalt, och var tillfälligt inhyrd av en firma han tidigare var anställd hos ,
Och vi pratar inte region långt utiskogen, utan runt mälaren...
Och visst kan det dra iväg timmar utan att det är frågan om maskning, de mest underliga hinder kan dyka upp under vilket projekt som helst,
Jag menar bara att 80 timmar går, med lite planering, och inga hinder, sen skulle jag kanske lägga på 20-40 timmar om någon bad mig räkna, bara för att ha lite vingelmån...
 
Redigerat:
Paul-Staffanstorp:Jag har tidigare skrivit att just DENNA offert verkar dyr och sen övergick jag till att prata badrum allmänt ;)

jeppeknaster:Mina vitvaror var tex:
Duschdörrar IFÖ 7 papp
Toalett VH IFÖ 3500
Handdukstork FMM 2500
handfat + blandare IFÖ+FMM 1600
kakel+klinker 7 lax
takdusch FMM 2600
duschblandare FMM1000
Gips gyproc nästan 3000
Diverse brickor för genomföring FMM 2000
ventiler för handfat handdukstorkstermostat mm säkert 2000

samt flytspackel betong virke isolering osv. Bara skruven för badrummet kostade över 1000 spänn :(

Summa 36000:- och då är det bara vad jag kommer på just nu. Vill någon se kan jag posta listan med över hundra poster i.

Tyvärr eftersom mina badrum ligger ovanför varandra så påverkar en del kostnader varandra därav att jag inte kan säga exakt. Samt att jag slarvat lite med kvittona då de var över 60 st till antalet.
 
Hmm, 100 m2 gips, inte direkt ett ordinärt badrum alltså. IFÖ tf ink FMM blandare gav jag 700 för, iofs någon kampanj på Ahlsells då..
 
Redigerat:
Var ser du 100kvm gips?
 
8 st gips á 350 kronor stycket. 1200x2500 eller 3 kvadrat stycket. Riktigt skitgips till rejält överpris men men ska det va så ska det.
 
Jag räknade bara på 30kr/m2, vilket jag brukar ge för gips, Eller var det våtrumsskiva som menades ?
 
T
Mäster skrev:
Jag räknade bara på 30kr/m2, vilket jag brukar ge för gips, Eller var det våtrumsskiva som menades ?
Självklart är det våtrumsskiva han menar, dyrt som pocker.

Eller så är det ett VÄLDIGT stort badrum han har, 100kvm är inte att leka med : )
 
H
glader09 skrev:
Vi har just påbörjat vår renovering med hjälp av en kakelfirma. För 96000:- (före ROT) gör de samma sak som du ska fast på 5 kvm, inkl kakel. Arbetskostnaden ligger på 65000:-. Vi prutade dock ganska mycket på priset eftersom vi tog in offerter från flera firmor, det är nog det bästa sättet att få ner priset på.
Då kan man kostatera med ett prutat pris ca 3600,00/m2
Roymunson ca 4136,00/m2
Om jag räknat rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.