Vi har fastnat för ett befintligt hus som vi är intresserade av att buda på. Jag har dock ett par frågor som jag hoppas att någon kan ge lite klarhet i...

* I badrummet där nere sitter förhållandevis nya möbler men jag tycker inte alls om färgen på luckorna. Kan man lacka om dessa som man kan med köksluckor?

* Kan man ta bort det nuvarande golvet och lägga nytt golv utan att behöva röra väggarna?

* I badrummet på ovanvåningen finns varken dusch eller badkar och således inget avlopp. Vi vill dock ha detta om köpet blir aktuellt. Är det en dyr kostnad att få upp avlopp och så på ovanvåningen?

Jättetacksam för svar! :)
 
Svar 1 : Det bör inte vara några problem, men svårt att säga när man inte sett dem.

Svar 2 : Nej det kan man inte.

Svar 3 : Omöjligt att svara på utan att ha sett huset och ev. ritningar.
 
Men du skriver badrum om andra våningen. Så någon form av avlopp måste det väl finnas. Vad finsn det i badrummet, wc, handfat?

Finns det ett WC avlopp så bör det inte vara något jätteprojekt att fixa dit en golvbrunn för dusch eller badkar. Beroende på hur bjälkarna i golvet går så kan det dock finnas en del restriktioner på VAR i badrummet det går att få till en golvbrunn.
 
hempularen skrev:
Men du skriver badrum om andra våningen. Så någon form av avlopp måste det väl finnas. Vad finsn det i badrummet, wc, handfat?

Finns det ett WC avlopp så bör det inte vara något jätteprojekt att fixa dit en golvbrunn för dusch eller badkar. Beroende på hur bjälkarna i golvet går så kan det dock finnas en del restriktioner på VAR i badrummet det går att få till en golvbrunn.
Tummen upp... du var mer vaken än mig... :D


JohannaNicklas skrev:
* I badrummet på ovanvåningen finns varken dusch eller badkar och således inget avlopp. Vi vill dock ha detta om köpet blir aktuellt. Är det en dyr kostnad att få upp avlopp och så på ovanvåningen?
Självklart är ju vasken och toalettstolen kopplade till avloppet och då kan man självfallet på någon vänster ansluta en golvbrunn till något av detta.

Eller så är det som jag tog för givet från början utan att läsa så noga.

Ett rum på ovanvåningen som man vill göra till badrum. :confused:
 
Nuvarande ägaren har gjort om ett av rummen på ovanvåning till badrum men inte satt in/förberett för dusch eller badkar. Eftersom vi inte vill ha två badrum men bara en enda dusch är huset inte aktuellt för oss om det inte går att lösa det utan att det kostar multum.

Där finns vask och wc idag...
 
JohannaNicklas skrev:
Nuvarande ägaren har gjort om ett av rummen på ovanvåning till badrum men inte satt in/förberett för dusch eller badkar. Eftersom vi inte vill ha två badrum men bara en enda dusch är huset inte aktuellt för oss om det inte går att lösa det utan att det kostar multum.

Där finns vask och wc idag...
Just det... och då finns det ju avlopp däruppe med som man kan ansluta en golvbrunn till så att ni kan få bad/dusch där också... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.