Hej

Har en IBERNA IAF 1055T tvättmaskin som tar in vatten men slutar inte ta in vatten.
Har öppnat upp och kikat lite.

Min gissning är att det är nivåregulatorn? men när jag öppnade upp den såg det inte ut som om det kunde vara något fel i den. Har även testat blåsa i röret till den men inget hjälper.

Kan man bygla över på något sätt från nivåregulatorn för att få en signal att programmet ska fortsätta och få fast ställt att det är den som spökar eller kan det vara något annat fel?

Tacksam för svar. :confused:
 
För felsökning får du prova men inte permanent. Om det inte fylls vatten men nivåbrytaren är byglad så kommer värmen att starta och det tar troligen eld i kläderna.

Under kontrollerade omständigheter så bygla du.

Protte
 
Dra ur strömmen, leta efter nivågivaren i trumman, följ sladdarna till närmaste plint och resistansmät mellan kablarna med och utan vatten i maskinen. Bryter eller sluter den inte när nivån går över givaren så är den antagligen kass och bör bytas.

obs! lossa en anslutning först innan du resistansmäter
 
Nivåregulatorn har ingen givare vid trumman, går ett rör från avloppspumpen (ventilen) upp till nivåregulatorn där det ska skapas ett tryck väll ?
 
Redigerat:
Hmm, så är det kanske, men resten av mitt resonemang borde stämma ändå. dvs. mät på kablarna till nivåregulatorn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.