Under befintliga spånplattor kan man förvara en modell av Fort Knox. Som man kan hissa upp när det kommer gangsters på besök. Typ som James Bonds kompisar!
 
Hej!

Skaffa ett lyftbord som drivs av en hydraulisk pump. Kostar inte så mycket begagnat (se blocket) och lyfter många ton.

Mvh Alexandersson_1
 
Om man nu inte gillar halfpipen så har jag två till förslag:

Nedsänkt bibliotek, med bokhyllor längs väggarna och mysiga fåtöljer att läsa i.

Eller biljardbord på botten. Så kan ni spela pool!!!


Att ha höj- och sänkbart låter onödigt. Att utnyttja djupet ger en mycket mer spännande planlösning.
 
Spela pool:)
Jag vill ha ett riktigt tävlingsbord och det kräver rätt mycket plats runtomkring. Måste mäta. Fan vad coolt.

Nån som vet ifall man kan knacka ur botten på poolen och gräva sig ner så att man får högre takhöjd därnere?
 
Ha krokodiler där och lek James Bond :)
 
FiddeP skrev:
Vilka förslag:) Underbart. Vill gärna ha fler förslag. Min fru tyckte att nedsänkt biljardbord var bra. Hon vet att jag vill ha ett biljardbord, men hon tycker inte att det ska synas. Problemet är väl att ett biljardbord är grymt tungt.

Men bara själva principen att kunna sänka ner något och hissa upp det igen är ju helskönt. Mer förslag!
I hydraulikvärlden är 20ton smågrus ;) du lyfter lätt hela huset med ett par normalstora kolvar..
Tänk bara på at ha ett justerbart övre stopp så att bordet garanterat hamnar i plan när du hissar upp
 
En säng, lite kedjor och handbojor sen ljudisolera allt.
 
FiddeP skrev:
Spela pool:)
Nån som vet ifall man kan knacka ur botten på poolen och gräva sig ner så att man får högre takhöjd därnere?
Jag tycker inte ni ska göra en bunker utan ha öppet ända upp. Då fungerar 180 cm utmärkt, bli ju total takhöjd på över fyra meter - härligt!!!
 
Damm med koi och så plexiglas över ytan så man kan använda det som golv? Vore ju otroligt läckert men det kräver ju förståss att man är intresserad av damm/koi.

Annars är ju biljardbord jätteläckert. Eller ett snookerbord ännu hellre förståss.

Varför välja förresten? Upphöjbart snookerbord där det passar och övriga ytan av poolen som koidamm vore ju rätt piffigt. Gå runt på plexin över dammen när man spelar... Mumma.
 
raveper skrev:
En säng, lite kedjor och handbojor sen ljudisolera allt.
Ljudisolering behövs inte. Vi har inga barn och det är jättelångt till närmsta granne. ;)
 
FiddeP skrev:
Ljudisolering behövs inte. Vi har inga barn och det är jättelångt till närmsta granne. ;)
Får ni aldrig besök då?
 
Gästerna är kanske så tystlåtna att man inte ens behöver öronproppar...
 
Hej!

Om ni gillar växter så skulle ni kunna plantera en liten djungel. Kanske till och med öppna upp taket och sätta in ett stort takfönster till växterna.

Mvh Alexandersson_1
 
Ett glasgolv. Vad som är under spelar mindre roll. Men hela golvet ska vara glas.
 
Suhagg skrev:
Ett glasgolv. Vad som är under spelar mindre roll. Men hela golvet ska vara glas.
Disco-lampor. Värsta dansgolvet!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.