Rörvikshus bygger den här typen av hus utan tvekan.
Villa Magnus exempelvis. Rörvikshus är känt för design.
 
narajn skrev:
Rörvikshus bygger den här typen av hus utan tvekan.
Villa Magnus exempelvis. Rörvikshus är känt för design.
Ett bra tips, tack så mycket!


Fler tips mottages självklart tacksamt!
 
Rodge 68:

Tackar för tipsen, ska titta på dem när jag kommer hem från jobbet i kväll.
.
.
.
.
.
.
.
.

Psst!
Berätta inte för nån men jag är bara ute efter att sno planlösningar... Beställa en sådan kåk, nyckelfärdigt, är bara att glömma! Men att mura själv i lättbetong, då är det helt plötsligt ett realistiskt alternativ.
 
Önskar att jag kunde mura själv. Är också sugen på ett lättbetonghus.
Är det så svårt att göra det själv? Alltså om man aldrig hållit i en murarslev?

Kolla även amerikanska hus, de kan bli flådiga i lättbetong.

Roger
 
narajn verkar misstänkt enkelriktad på Rörvikshus. Måhända en förklädd försäljare som smyger omkring här på forumet?
 
Kan oxå rekommendera Rörvikshus, och jag är ingen försäljare utan bara en otrolig nöjd kund.
 
Rodge68 skrev:
Önskar att jag kunde mura själv. Är också sugen på ett lättbetonghus.
Är det så svårt att göra det själv? Alltså om man aldrig hållit i en murarslev?

Roger
Jag är ingen murarmäster själv. Har fuskat lite med att infodra pannor (i värmekraftverk) och ungar med eldfast material, sten o bruk.

Att mura lättbetong är inte lika krävande som att mura "på riktigt" t ex en tegelvägg. Glada amatörer "limmar" med fördel ihop stenarna, fogen blir inte mer än 1-2mm tjock. Tunnare fog, mindre risk att det slår sig/börjar luta.
 
Var kan man få mer info om att mura hus i lättbetong?
 
Marlene Eskilsson skrev:
Då kanske du kan berätta var du har byggt hus med dem och vilken modell?

Marléne
Vi har inte kommit så långt i vårat bygge ännu, men huset ska byggas i Blekinge(Sölvesborg) och det finns inget modellnamn på det, för det är helt ritat efter våra ideer. Men som sakt var så är vi helnöjda med Rörvikshus på alla sätt och vis.
 
Kan man vara "otroligt nöjd" innan man har sett resultatet? ;)
 
Det var vi med i diskussions fasen: inget var omöjligt, priserna var rimliga, kontakterna täta och snabba.
Så har bygget börjat: inneväggar restes på fel plats, inbyggda spotlights uteblev, rördragningar på konstiga ställe, fönster omvandlat till glasöppning......

Lärorikt har det varit i alla fall!

C.

ps. NCC i vårt fall
 
pt99jst skrev:
Vi har inte kommit så långt i vårat bygge ännu, men huset ska byggas i Blekinge(Sölvesborg) och det finns inget modellnamn på det, för det är helt ritat efter våra ideer. Men som sakt var så är vi helnöjda med Rörvikshus på alla sätt och vis.

Instämmer med föregående talare. BYGGER just nu med Rörvikshus - helt efter våra önskemål och allting flyter perfekt hittills.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.