Hej.
Ja håller på att installera ett assa 2000 evo låskitt i våran nya källardörr.
Låskistan är vänd till en vänsterhängd dörr så det behövs en vändning av tappen.
I beskrivningen står det bara, lossa skruv b och dra ut och vrid fallen. Jag antar att det är tappen som håller dörren i stängt läge so heter fallen.
Problemett är att den inte varken går att dra ut eller vrida på.
Behöver hjälp
Mmvh Johan
 
På bilden till så finns det en pil mot en skruv som man skall skruva loss och sen dra ut tappen. men JAG tycker att dom pekar ut fel skruv. du skall dra ut den skruv som sitter närmst mot tappen nästan ute vid den plata fronten om du förstår vad jag menar. När du skruvat ut den LILLA skruven drar du bara ut tappen å vänder den å sen tebax me skruven. Kanonlätt när man hittat rätt skruv
 
Då har jag kanske lossat fel skruv, är inte hemma för tillfället så jag kan kolla skruvarna men som jag har för mig att jag tog den som var närmast.
Tack för tippset, ska kolla när jag kommer hem.
Det stod på ett papper inne i kartongen att på en del kistor är den inte vändbar. Kan jag ha fått en sådan?
 
Nu har jag hittat rätt skruv och då ar det väldigt enkelt.
Du har rätt i att bilden är missvisande för skruven satt inte ens på samma sida som de visar på bilden.
Tack för hjälpen. Byggahus forum är bäst!
 
Härligt att höra... Kolla även att de står ett O under 2000 på framsidan av låskistan
 
Hej, det står en nolla under på båda mina lås.
Mvh Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.