Y
Idag så har jag trappan i anslutning till hallen, det är ju givetvis det mest logiska och praktiska att knyta samman med...

Men, nu är trappan så dumt placerad så skulle förlora så mycket uppe på andra våningen ifall jag inreder den.

Skulle jag istället vända på trappan så anslutningen blir med kökets matplats så får då hallen en garderob och ovanvåningen kan jag göra ett rum där på den gaveln istället för att hela gaveln blev en vändzon för de gående.

(då jag har så avlångt kök, så funderar jag på korta ner köksdelen för få större sittplats, kanske passa på att försöka trixa så trappen svänger lite också före golvet, men osäker på hur det kan seut)

Fråga är då...

Kommer man ångra sig att ha en trapp intill matbordet?

:)
 
En ritning vore inte fel, då kan vi se hur du har tänkt dig det hela.
 
Jag var inne på det. Tror det skulle kunna bli riktigt bra! En förutsättning är dock att det finns tillräckligt med plats vid matbordet (och helst lite mer än tillräckligt ;)).
 
Y
Kameran gick ju sönder efter att jag dokumenterade pannrumsarbetet, så kan ju inte fota planritningen för illustrera justnu, ännu mer frustrerande är att det ska finnas en till kamera men vet inte var den ligger.

Hur som helst... Ja...jo... funderar på köpa ett beg & stort köksbord för att kunna känna efter lite.. hur mycket jag behöver korta ner köksdelen...

Men, måste bli lite klurigt att lyckas vända på trappan, anar att enklast blir att lyfta upp den helt på vinden och däruppe vända på den.. annars kilar man nog sig hopplöst fast i hallen... ibland är de tur att det är rena papphuset så den bör ju inte sitta allt för jävligt. hehe

får återkomma med skisser sen
 
Y
Rak trappa... i ett avlångt rum... så det blir som ett skafferi eller så mot matplatsen och i andra änden mot hallen så är det då trappen upp..

Men ja jo... Det hänger lite på hurpass mycket jag kan skära ner på köksdelen för att få mer gå-utrymme mellan trapp och matplats... kanske går att på nått vis göra så första stegen vid golvet kan få en mild sväng... hur vet jag inte men... hehe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.