Hejsan!
Vi har skaffat oss ett hederligt gammalt 30-tals hus som redan är delvis renoverat. Dock återstår vissa grejer så som badrummet i källaren. Det känns kalt, grått och kallt nu och jag har en vision om hur jag vill att det skall se ut men finns det något dataprogram etc som man kan bygga i för att se hur det blir "på riktigt"?
 
Har sökt runt på internet utan större framgång. Badrummet ligger i källaren och är till största delen "under mark" endast ett smalt fönster högt upp som ligger precis ovanför marknivå. Kan detta orsaka något problem?
Det är betongväggar och golv endast målat. Känns som insidan av en skokartong alltså. Handfat, toastol och en duschkarbin. Storleken är väl ca 7-8kvm.

Min vision är ett helkaklat badrum som går i svart och vitt. (helt såld på checkered temat som den raggare man är :) ) http://www.apartmenttherapy.com/images/uploads/6-16--checker.jpg

Duschkarbinen skall bytas mot ett klassiskt badkar. Handfat och toastol kommer troligen bytas men det blir bara ordinary saker. Värme i golvet är frestande men kan det bli för mycket jobb?
 
sätt en stor radiator och handdukstork och spara ej på värmen så slipper du ont i ryggen av all grävning :). Om du tycker att du kommer frysa om fötterna den korta stunden du tar av strumpor och kliver i badet så behöver du golvvärme :). Ett trall av fex teakträ vid badkar kan hjälpligt ersätta golvvärme ....

Färg på vägg och golv i en källare ska bort innan du kaklar. Färgen sitter oftast dåligt och släper där det finns fuktvandring. Ingen fuktspärr i en källare. Endast på ytor som blir utsatta för direkt vattenspolning fex i en dusch.
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.