Har aldrig hört talas om dom, och det finns inget att googla på heller. Har någon personlig erfarenhet? Vad har de för grund? Ingår den? Har nån bilder?
Bra eller dåliga hus?
 
japp, den har jag sett, men man vill ju ha lite referenser också.
 
Huser är misstänkt lika Team Boro Newline eller vad dom hette innan konkursen......
 

Vi bor i ett st anna hus, det har krypgrund. hela huset inkl nedervåningen byggs på fabrik, inkl kök och badrum.

Bra eller dåligt? har inget att jämföra med. Något speciellt du undrar över?

/Abbe
 
Går själv i byggartankar och har varit i kontakt med St:Anna Hus via telefon och även ett besök i deras fabrik.Den info jag fick var att S:Anna Hus är ett självstående företag med Västkuststugan som backup. Team Boro New-Line som företaget hette innan konkursen, skulle inte förknippas med detta nya företag. Den uppfattnig jag fick och bemötandet i fabriken var väldigt bra. Fick även se ett antal nästintill färdiga hus- moduler, med i mitt tycke väldigt hög standard och bra kvalite, bla. Ballingslöv -kök,golvvärme, kakel o klinker i badrum, central-damsugare vitmålad trapp med ek-steg. marmorfösterbänkar. 2,5 m i tak höjd m.m. Magkänslan efter detta besök var att detta var ett mycket seriöst företag.
 

Jag tycker att det verkar vara gängse konstruktioner St Annas hus.

Visst, det är synd att en del hustillverkare, inkl. St Anna, fortfarande bygger med krypgrund, det är en riskkonstruktion.

En annan detalj är undertaket, det är ej råspont och takpapp undet takpannorna, utan någon impregnerad massionte? Det känns sämre/riskablare.... En besiktningsman jag talade med sa att det blir allt vanligare i nya hus - det är billigare....


/Abbe
 
Hemmakatten
Har tagit bort några inlägg från nya medlemmar som inte uppger namn och bostadsort, vilket man måste när man är ny medlem och ger referenser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.