Hej jag skulle höra vilka sorters element man ska ha för bästa resultat och sänka värmekostnaderna

hoppas på svar
 
Antar att du menar elelement?

Konvektionselement har ju bättre verkningsgrad, digital termostat är ju bra men inte ett måste däremot att termostaterna funkar som de ska är viktigt.

Men om du redan har elelement och tänkt köpa nya så skulle jag ha satsat på en luft luft värmepump istället den lär du tjäna igen fortare än elementen.

Annan sak som kan vara bra att nämna är att ha centralstyrda element dvs termostat på en lämplig vägg, de flesta tror jag går att slavstyra.

Böt ut mina äldre brödrostar med bimetallstermostater mot oljeelement som jag köpte billigt på nätet, har icke märkt någon skillnad förbrukningsmässigt snarare att det är kyligare inne nu än då ;)
 
galento
Vi har Tego el radiatorer med elektronisk termostat och tycker de funkar bra.De är varma mest hela tiden då den elektroniska termostaten pulsar ut el.
 
Genomströmningselement med elektroniska "termostater" fungerar bäst, men vill man spara energi finns det bara en väg att gå och det är att sänka medeltemperaturen i rummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.