Hej alla,
Jag har en ved panna Atmos 50DC. Denna är kopplad till tre ackumulatortankar på 750L var idag.
Nu har jag köpt tre nya 750L tankar som inte är av samma moddel som dom jag har 2 av dom nya är av märket________ och en är en strömsnäs tank.
Kan jag koppla in dessa nya tankar mot dom tre gamla, alltså att koppla en ny tank med en gammal? Så att dom tre gamla tankarna får en tank på sig med 750L till alltså som tre 1500L tankar.

Alternativ två är att koppla in dom tre ny tankarna på till och från rören, "detta låter bäst tycker jag själv."
Men i så fall är det problem att dom nya tankarna är längre från "huvudröret" alltså längre väg "ca. 0,5M" att gå för att komma in till röret som går ut till radiatorerna?
Sen kommer en tanks topp vara på 1,97M höjd en annan på 2,10M och den tredje på 2,10, och dom tre gamla ligger på 2M höjd.
Går detta att göra något med dessa tankar jag har köpt eller är det bara att köpa nya?
Hjälp mig är ni snälla, det börjar frysa i knutarna. :confused:
Mvh Magnus
 
Nog går det att koppla in dom, men gör en ritning så vi ser hur du menar
 
Pumpen sitter på till röret. Det är en Grundfors Magna.
Vad behöver jag mer skriva för att få hjälp?
Tack på förhand alla
 
  • Pannab.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett problem att jag bara har två anslutningar till tankarna, har sätt att det brukar vara tre.
 
Nej, inte så länge du har öppen expansion.
 
Jag kanske måste säga att jag tänkt sätta de tre nya framför dom tre gamla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.