Hej

Vi vill bygga ut i Lunds kommun och kommer ha några avvikelser. Har någon erfarenhter av handläggare i Lunds kommun och vem man ska vända sig till för bygglov? (enl teorin ska alla handläggare i sverige agera lika men tyvärr är ju inte så fallen... tänkte se om man kan dra nytta av det :))

Skicka gärna PM för att slippa lägga ut namn.
Vi har varit i kontakt och träffat en person, om någon har samma frågeställning som oss.

Rubriken är kanske fel, vet inte om bygglovshandläggarna är stadsarkitekter.

/Pär
 
Redigerat:
du kan ändå inte styra vem ditt ärende handlar hos. och egentligen är det politikerna som tar beslutet. ganska ofta överlåter dom däremot enklare beslut på handläggarna, som frågar politikerna om något är oklart.

så du kan bara skicka in och hoppas på det bästa.


det finns förövrigt bara en stadsarkitekt per stad, om ens någon. han/hon är oftast chef för stadsbyggnadskontoret.
 
OK, tack för svaret... även om det var fel svar ;)
/Pär
 
Hej igen alla

Laddade i dagarna hem blanketten för bygglov, där finns en rad med ev kontaktperson på kommunen. Ger lite hopp om att man kan styra sin ansökan till en viss person!

/Pär
 
H
Jag brukar besöka en person som jag vet är bra och prata med denna om ärendet. Sedan skriver jag hans namn som refererns på ansökan. Brukar bli bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.