Hej, jag skall sänka samtliga tak i vårat hus och har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Har kikat lite på att använda stålreglar för ovanstående, vart kan jag finna monterings instruktioner. Har försökt att läsa mig till det på forumet men har ett par luckor som behöver täckas.

En angränsande fråga är hur jag gör med väggarna eftersom dessa kommer tilllägs isoleras enligt samma princip. Vilket skall jag börja med sänka tak eller regla om väggarna?

Tacksam för svar
/Johan
 
Du skall nog börja med väggarna om du nu känner att det känns listigt att tilläggsisolera innifrån....
Annars brukar man börja med taket och docka väggarna mot detta. Vad för frågor har du angående plåtprofiler?
 
Angående instruktioner för stålreglar så skulle jag vilja ha någon form av skiss eller monterings anvisning just när det gäller tak. Har hittat på inner väggar, är det samma för tak fast väg till vägg istället för golv till tak? Någon skrev i ett annat inlägg att stålreglar av "hatt" profil skulle användas.
 
MegaZap skrev:
Hej, jag skall sänka samtliga tak i vårat hus och har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Varför? ???
 
Cohiba skrev:
Varför?  ???
Isolering, eldragning, fula tak och downlights på sina ställen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.