Var spekulant på en sådan i början av sommaren men Jula hade ingen uppställd för demo (man vill ju känna och klämma lite för att se att den inte är ranglig) samt att det då bara fanns en uppe i umeå som de eventuellt kunde skicka ner till sthlm.
Så det blev en zipUp istället och jag är otroligt nöjd med den även fast den var lite dyrare (30') men å andra sidan så håller vi på med en ganska omfattande renovering så vi kommer att använda den länge.

Om jag sedan (mot förmodan) vill sälja den så är ju andrahandsvärdet ganska bra också.
 
Snailman skrev:
Jag räknar med att hålla på lääänge... så att hyra är nog inget alternativ
Varför inte bygga en i trä då? Om du inte tänkt att flytta omkring den mycket vill säga. Har själv målat hela huset med en hemsnickad ställning tillverkad av 45x95 reglar, glespanel till kryss och räcken samt några kraftiga plank att stå på. Blev själv förvånad över hur stabil den blev.

Materialet kostade någon tusenlapp och det virket kan ju återanvändas till någonting annat när man är klar.
 
W
Köpte en Haki ställning på blocket för 20'. Har väll ca 100 kvm eller något. Bäst grej jag köpt. Tycker den e skit smidig att bygga ihop. Klart trallen väger lite men å andra sidan e den grymme stabil och det e så skönt att kunna ha sågen mm upp på ställningen och slippa klättra upp och ner för att kapa bräder mm.
Sedan e ju andrahandsvärdet oslagbart på sådanna här produkter.
 
Wester skrev:
Köpte en Haki ställning på blocket för 20'. Har väll ca 100 kvm eller något. Bäst grej jag köpt. Tycker den e skit smidig att bygga ihop. Klart trallen väger lite men å andra sidan e den grymme stabil och det e så skönt att kunna ha sågen mm upp på ställningen och slippa klättra upp och ner för att kapa bräder mm.
Sedan e ju andrahandsvärdet oslagbart på sådanna här produkter.
Har också en gammal Haki - täcker 12-15m fasad med den här på huset. Otroligt användbart vid fasad och takjobb. Är man två man så går upp/nermontering väldigt lätt. Klar köprekommendation, men det kostar ju en slant helt klart.
 
Snailman
Ok, jag behöver nog en med hjul invändigt för att spika innertaket och sådant, nuvarande hus har jag målat med hjälp av stege, och då har jag målat två lager varje gång. Jag tänkte bygga med lösvirke, men kan nog behöv lite hjälp vid takstolsmonteringen och för att resa gavlarna, vet inte om man klarar det med bara stege :p så det får kanske bli en rullställning och en egenbyggd av plank... :p
 
Jag köpte samma model på Bauhaus i somras. Den fungerar utmärkt om man stödjer den med 2 st stöd á 795 kr. Lätt att flytta och satbil.
 
Har en motsvarande fast från k-rauta och bara den första delen på knappt tvåmeter. Använder den till att jobba uppe i ryggåstaket. Funkar kanon och är lätta att flytta. Funkar dessutom super i trappor.

Ett tips är att jämföra olika varianter. Den jag tittade på på bauhaus var typ 20 cm smalare än den på k-rauta och kostade ungefär samma pengar,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.