Biltema har en 86-101 för SEK 229,- är den prisvärd? Dörrstängare således.
 
Jag köpte den mindre varianten av deras dörrstängare, den som ser ut om en "gasfjäder" om du förstår vad jag menar. Den gick inte att montera!!! Delen som skulle sitta på dörren gick att skruva fast, men delen som skulle fästas i karmen var för stor >:( På den var det fyra hål men två stycken hamnade utanför karmen. Delen var alltså för bred för en vanlig standardytterdörr (och även innerdörr efter test).

Det var bara att göra som så många gånger förr: Åka tillbaks till Biltema i Västerås och få pengarna tillbaks och försöka förklara för deras sura personal!

 
OK. Jag har beställt en, men det är somsagt större modellen som ser ut som en "riktig". Återkommer då jag monterat den.
 
Det sket sig. Gick inte att montera på vår dörr.. Den har en genomgående axel så den går ej att montera flush med dörrposten.
 
JLT skrev:
Jag köpte den mindre varianten av deras dörrstängare, den som ser ut om en "gasfjäder" om du förstår vad jag menar. Den gick inte att montera!!! Delen som skulle sitta på dörren gick att skruva fast, men delen som skulle fästas i karmen var för stor >:( På den var det fyra hål men två stycken hamnade utanför karmen. Delen var alltså för bred för en vanlig standardytterdörr (och även innerdörr efter test).

Det var bara att göra som så många gånger förr: Åka tillbaks till Biltema i Västerås och få pengarna tillbaks och försöka förklara för deras sura personal!
Jag tror det är bättre att bara lämna tillbaka grejerna, man får ju 10 dagars öppet köp utan att motivera varför man ångrar sig, och maila/ringa huvudkontoret och påtala brister i produkterna om man nu har dessa 10 dagar kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.