holmertz skrev:
Vilken övermaga inställning.
Häng med i tiden, internetreklam är det ingen som tittar på utan reklamen betraktas bara som irriterande spam.
Du borde söka jobb på Antipiratbyrån och jaga internetanvändare.
Jag fick igång diskussionen litegrann, vilket var poängen. Annonsblockering är ett problem för oss sajtägare som inte bara vill ha utgifter...
 
holmertz skrev:
Vilken övermaga inställning.
Häng med i tiden, internetreklam är det ingen som tittar på utan reklamen betraktas bara som irriterande spam.
Du borde söka jobb på Antipiratbyrån och jaga internetanvändare.
Du kanske har något förslag, förresten... Hur ska byggahus få in kulorna?
 
Frivilliga insättningar från medlemmar?
Jag skulle gladligen betala en hunka och använda adblock med ännu renare samvete.
 
Vid de tillfällen man sitter med en mobil uppkoppling, är adblock ofta helt nödvändigt, för att kunna surfa alls, även om denna sida är ganska lindrig,
Vissa sidor är för "tunga" ,om man är i obygden, eller i ett överbelastat område, om man inte blockerar reklamen.
 
S
Skönt att ni tog bort skräpet, inte skrivit något men störts på det i flera veckor nu!
 
molarin skrev:
Kan man inte blockera användare med adblock aktiverat? Blir trött på folk som snyltar! Annonserna betalar driften av sajten och är en nödvändighet för en i framtiden ännu bättre "byggahus"-sajt.
Snyltar?
Märklig argumentation.
Adblockern och flashblockern gör ett gott jobb med att ta bort allt som rör sig och låter vilket är otroligt irriterande, annonser som bara är en bild stör mig inte.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Vi tillåter inte ljud i annonser enligt vår annonspolicy, men den här har slunkit igenom ändå.
Då måste IKEA´s annons i högra hörnet också ha slunkit igenom. :mad:
Det låter som mardrömskök åt alla. :rolleyes:
 
Filosofisk tankegång - Skulle en person som idag använder Adblock klicka på några annonser om han inte använde Adblock?
 
Immobil skrev:
Då måste IKEA´s annons i högra hörnet också ha slunkit igenom. :mad:
Det låter som mardrömskök åt alla. :rolleyes:
Bara om den lilla högtalarikonen uppe till höger i annonsen är aktiverad? Iaf är det så hos mig :D
 
IKEA´s annons är ett gränsfall. Jag har tillåtit att den får låta när man för musen över den. Säg till om den blir för irriterande. Då får vi be IKEA leverera en ny annons som inte låter förrän man aktivt ber om det (genom att klicka på en högtalare).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.