Vi byter till golvvärme i hallen (bergvärme) och tänkte naturligtvis plockar bort två gamla hederliga element. Nu tycker VVS killen att vi ska behålla elementet vid ytterdörren för att inte få problem med kallras.
Jag har inte tidigare hört talas om att det skulle vara ett problem – någon av er som vet bättre?
 
Redigerat:
Drog fram rör för ett element vid ytterdörren dels av kallrasrädslan men också att ha något att torka vantar på. De första tre vintrarna har avlöpt utan obehag. Dock funderar jag på att hänga upp elementet i allafall som vanthängare ( och för att radiatorn annars bara tar plats i garaget)
 
Jovist, som vant- och möss tork fungerar den fint. Jag har motsatt problem, elementet är gammalt och fult. Borde gå att göra sig en hacka om man började sälja handdukstork ar anpassade för anslutning till golvvärme i hallen med luftningsventil på toppen så kan pumpen ligga i källaren (idealt för mig i vart fall).
 
Lägg golvvärmeslingorna tätare vid dörren så ska du nog slippa kallras.
 
Vi har lite sånt problem, trots att vi la 2 slingor i hallen så att den närmast dörren inte skulle bli för lång. Det blir inte riktigt så varmt vid dörren som vi vill men vi har bara originaldörren kvar från -64 och tog bort innerdörren också. Eftersom ytterdörrens karm är fuktskadad dessutom så ska vi byta hela ytterdörrpartiet och räknar med att en ny dörr isolerar bättre än den gamla som egentligen behöver innerdörren för att fungera optimalt.
 
Det där med vanttork, låt barnen göra som det verkar sitta i generna, släng allt på golvet. Med golvvärme så torkar vantar och mössor bara bra.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.