Vi ska bygga garage till våren och har funderat mycket fram och tillbaka. Har kollat på Mellby garage där skulle det kosta ca 110 000 .- plus grund, mycket pengar....

Har ringt runt lite byggfirmor men dem vill ha ritningar att räkna på och det har vi ju inga....

Vi ska bygga dubbelgarage ca 7,20 m långt helst med loft.

Har någon byggt något liknande så vi kan få lite tips??

Katja
 
Monterade ett garage som va tillverkat av
Arlanda Snickeri.
Kan ju va värt att kolla med dom vad dom tar.
Har tyvärr inte mer info än just Arlanda snickeri.

Mvh Putte
 
Gå in på http://www.byggbeskrivningar.se och välj "Utvändigt" och sedan "Garage" och välj de mått som bäst passar för ert tänkta garage. Då får du en ritning som säkert duger som offertunderlag. Det går att få ut mtrlspecar o löpmeterlistor men bara via anslutna bygghandlare.
 
Mitt tips är lösvirke, blir betydligt billigare. Sen beställer du färdiga takstolar från takstolsfabriken.se Det gjorde jag och mina takstolar hade en spännvidd på 7,5 meter. Det var väldigt smidigt och jag uppskattar att jag sparade minst 60-70 tusen på att göra allt själv.
 
Inger.P. skrev:
Vad ska ni använda loftet till? För förvaring eller som ett extra rum?
Vi ska ha det mest till förvaring, vinterdäck, cyklar, mm mm
 
Vi har samma grej på g framöver. Vi har dock sneglat mer på Arlanda Snickeri som oxå säljer sina garage i lösvirke, blir för oss ca 50-70.000 billigare än att köpa byggsats. Är man normalhändig så ska det gå att spika ihop själv. Slipper dessutom räkna ut hur mycket man ska ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.