Hejsan,
dags att bygga eget hus ...spännande !! Vi har bestämt oss för ett 1-plans hus. Å-hus från Myresjöhus. Någon som har erfarenheter, bilder eller allmänna tankar att dela med sig?
 
Hej, Jag tycker att det är det perfekta enplanshuset. Bra val!!!:)
Får jag och min sambo tomt nästa år så blir det nog just åhus.
Jag gillar personligen inte nyfunkis stilen.
Men vad kostar huset? Vilken fasad ska ni ha?
Lycka till med husbygget.
 
Kul att fler tycker om huset! I området där vi ska bygga så vet jag om 3 Åhus i dagsläget, så
det verkar vara ett hus som faller många i smaken...
Vi ska ha träfasad, standard. Priset vi har fått , utgångsstandrad, är 2385000 :-. Vi kommer att bredda mittdelen med kök o vardagsrum 60 cm, likaså delen med barn-och allrum. Detta för att få större barnrum med plats för två garderober. Idag ska vi på vårt första möte med HTH för att diskutera köket, spännande :)
 
Åhus är jättefint! Bra val av hus. Optimal planlösning för en barnfamilj tycker jag.
Priset du fick, är det exklusive grund/platta?
 
Priset vi fick är inkl. grund ( platta på mark) , men sen tillkommer kostnaden för breddning ( ca. 90000 :- ) + ev. tillval vi ska göra. Vi har valt bort ryggåstaket och tar istället genomgående en högre takhöjd, 2,70, i hela huset. Det gör också att fönstren blir större.
Huset kommer inte att byggas med pulpettak, utan med sadeltak då kommunen endast godkänner detta. Men jag tycker nog att huset är finare så!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.