Är det någon som har erfarenhet av Reginox diskbänkar och hoar? Jag hade kanske tänkt specialbeställa en diskbänk med Reginox-lådan OHIO 500*400+180*400 http://www.fondamenta.se/shop/?pid=360901 .

Efter att ha letat ihjäl mig på nätet verkar denna vara den enda man får in i ett 80-skåp men som samtidigt har en rejäl ho (ska vara minst 450mm) och en liten. Eller är det någon som har något annat alternativ?
 
Jag kan inte tänka mig att det är något fel på Reginox, vad jag förstår verkar Fondamenta seriösa och bra att ha och göra med.
Jag har själv kikat på Stala men problemet är att deras lådor inte är så stora som du och faktiskt jag också vill ha. Jag hade missat Reginox.

Skall du ha en rostfri diskbänk eller? Isf vem hade du tänkt skulle tillverka den med denna låda? Lite nyfiken eftersom jag hade tänkt en rf diskbänk med en stor låda till rimligt pris, men ex stalas är ju som sagt inte så stora.

//Tobias
 
Redigerat:
N
Det finns ju tillverkare som svetsa in precis vad som önskas; man kan ha lite mera prisvärdare disklådor där den ena har mått 480x400 och den lilla 180x400mm, den sista från Reginox, den första från Alveus, men har absolut samma design och passar utmärkt tillsammans i en rostfri diskbänk. Men kanske du har redan löst detta?
 
Har Reginox både i sommarstugan och i huset, det enda jag stört mig på är att bottenventilerna/silarna är lite lätta att trycka ner. Stängs lätt av misstag.
 
N
Bottenventilerna kann man byta ut. Men byt ut hela paketet, det som sitter direkt under vasken och tätningar samt "silen" som trycks in. Tyvärr har alla leverantörer för vana att byta leverantör till just korgventilerna (bottenventilerna) rätt ofta. Därför passar aldrig någon korg/sil man få ett år senare till den man har hemma. Disklådorstillverkare köper i sin tur in bottenventilerna från någon annan och där förbättras / görs om konstruktionen rätt ofta. Men alla passar till alla botten då det bara är ett urtag i botten av disklådan på 90mm i diameter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.