Håller på att sätta upp en 30m2-stuga från Lövånger. Som underlagstak har de skickat med en kondensduk. Hur sjutton monterar jag den:confused:?
Efter att kollat runt på nätet ser jag att en del säger att duken skall ligga på takstolarna under takreglarna. Har redan spikat reglarna och tänkte lägga duken ovanpå dem, direkt under takplåten. Funkar det eller måste jag göra om och göra rätt?
 
Gör om, gör rätt. Jag kan tänka mig att det blir lite väl mycket hål i duken annars samt att taket skaver på duken. Jag hade nog valt att sätta fast duken på befintliga reglar samt läkta upp lite mer (om du med takreglarna menar bärläkten) med 2" reglar.
 
B
står det kondensduk på den?
kan va säkerhetsduk och den används på takstolarna
 
Ring skrev:
Gör om, gör rätt. Jag kan tänka mig att det blir lite väl mycket hål i duken annars samt att taket skaver på duken. Jag hade nog valt att sätta fast duken på befintliga reglar samt läkta upp lite mer (om du med takreglarna menar bärläkten) med 2" reglar.
Hittade äntligen tillverkarens monteringsanvisning och det skall göras som du säger, bärläkten över duken. Suck, tyckte allt gått så jäkla bra:(

Men men, en redigt stor snickarbo blir det när den blir klar:D!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.