Hejsan
Någon som vet vart man hittar öppningsbara 3glas fönster i storlek 9*20 (90*200cm)
Största jag hittar med bredd 90 är 160 i höjd

Tack på förhand
/ Håkan
 
PVC fönster går att få i exakt vilken storlek man vill.
 
bammerud skrev:
PVC fönster går att få i exakt vilken storlek man vill.

Även PVC - fönster måste väl ha sina maxbegränsningar?

Jag skulle tro att det blir svårt att hitta ett glidhängt fönster som klarar den höjden, Där är nog maxhöjen runt 1600 - 1700. Men nöjer man sig med sidohängt så kan det inte vara några problem. Vilken fönsterfabrik som helst fixar det.
 
De största öppningsbara fönstren som finns i prislistan hos probc.se (vilka just nu håller på att montera fönster/dörrar hos oss, men inga stora öppningsbara) är 170 höjd * 130 bredd. Men å andra sidan finns det ju altandörrar, öppningsbar inåt dreh/kipp) med helglas som är upp till 240 * 120, man får väl sätta in en dörr istället...

Sedan är de standardmåtten angivna för 2-glas, kanske 3-glas ger lite ytterligare begränsning pga vikten - för övrigt har probc en drive till och med idag att man får 3-glas för priset av 2-glas men som jag fattar det är det stor bredd som är största problemet, inte hög höjd. I värsta fall kan det bli fönster som bara kan lutas, för vädring, men inte öppnas normalt.
 
Det tråkiga är att jag måste ha dom öppningsbara, bor i sutteräng hus och det är på översta plan dom ska sitta, får sticka till glasmästaren i veckan och prata med han
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.