Vad bra att de informerar att det finns bankomat...det är ju inte många som känner till den finessen. ;)

 
asdl2 skrev:
Är det bara i Uppsala de skickar ut en anställd på golvet när det är kö som går runt och frågar vad man ska göra. Svarar man ta ut pengar, säger de: Det finns bankomat.
Det är inte så kul att ropa ut inför alla att man ska ta ut mer än så, eller nåt annat...
Kan ju lika bra skriva en skylt vilka pensionärer som skall rånas  :p
Jag blev så trött på dessa ut på golvet och fråga vad man ska göra att jag bytte från SEB till nordea  ;D
Tyvärr har nordea också börjat med detta ofog  :-/
Återstår snart bara ica-banken  ;)
Du är så välkommen så till ICA banken :)
 
NORDEA i Uppsala är helt hopplösa! Mitt livs miss att ha lån där, dryg kontaktperson som bara gett dåliga råd. Nä det blir nog ICA för mig snart!
 
RoTe
Smeagol skrev:
NORDEA i Uppsala är helt hopplösa! Mitt livs miss att ha lån där, dryg kontaktperson som bara gett dåliga råd. Nä det blir nog ICA för mig snart!
Vilket av kontoren? Jag har aldrig haft problem med det på bolandsg.
 
Vi har Kristianstadsparbank.. KAnon att ha o göra med... Vår baknkvinna är helt underbar... Alltid raka puckar o inget svammel... Vi fick vattenläcka i badrummet för ett par månader sen.. Med åldersavdrag o allt sånt trams så vart de inte mycket pengar vi fick ifrån Försäkringsbolaget.. Ringde Vår bankkvinna.. Sa som de va att vi behöver pengar för renovering av badrummet.. Ok sa hon hur mycket behöver ni.. Vi räknade lågt o drog till med 40 000. Frid o fröjd pengarna på kontot 2 dagar senare, Sen beslöt vi att även bygga ut badrummet, pengarna försvann ju då lite snabbare än beräknat.. Ringde till henne igen.. Sa som de va att kostnaderna dragit iväg lite.. Inga problem 2 dar senare hade vi 30 000 till på kontot... Så ska en kankpersonal arebeta tycker jag.. :D :D :D
 
A.L skrev:
Själva hade vi problem med att få lån i Handelsbanken.
Jag har FSB och tjejen Nordea.

Dom på Handelsbanken ansåg att vi var för unga att skaffa hus, så dom vägrade med att ge oss ett lånelöfte.

Jag är 25 snart 26 och sambon är 23 i mars.

Så nu gick vi tillbaks till sambons bank nere i skåne, och där var det inga problem alls.
Nackdelen är att banken ligger ca 60mil i från oss.
Men där får man i alla fall bra service.
Du tror inte det kan ha att göra med bankens riskbedömning att göra? En bedömning av arbete, lön, förmåga att betala tillbaka?

Det finns ju en förklaring till att Handelsbanken var den enda banken som klarade sig igenom bankkrisen som var sist, den enda bank som inte behövde få statligt stöd för att överleva.
 
Att få ett lån på 135' med en gemensam årsinkomst på 500.000 torde inte vara något problem om det inte finns tidigare krediter utställda på er. 175.000 ger med Handelsbankens nuvarande ränta på ett 8 årigt lån en räntekostnad på 6142,5 kr. Per månad blir det 511,88 plus en amortering på 1000 kronor 1511,88.

Utan att känna till något om detta fallet kan jag säga att bankpersonalen INTE skall ha åldersmässiga åsikter. Så länge risken är liten så skall det inte vara något problem. Enligt dina uppgifter går ni in med 22% handpenning så det borde vara tillräckligt för själva lånet. Det känns dock som om det finns något mer bakom detta.

Det kan vara andra krediter ni har, betalningsanmärkningar, typ av anställning, typ av objekt ni är intresserade av. Som sagt så känner jag inte till detaljerna men OM det är så att det ENDAST är åldern så tycker jag att det är läge att ta ett snack med kontorschefen, ta med någon föräldrer eller liknande om ni känner er osäkra.
 
Det viktigaste för Er är väl ändå att ni fått möjlighet att köpa huset.

Lycka till som husägare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.