Någon som har erfarenhet av häftpistolen? Har behov av att snabbt inhandla en då jag har skall sätta upp takplast och sedan väggplast. Eller kan någon rekomendera en annan? Har ingen tryckluft.
 
H
har en sådan. Har använt den just till att plast ett nybygge. Är bra men batteriet kunde hållt längre. Värd pengarna.
 
H
Ska du sätta upp ett par hundra kvm med plast så blir du trött i handen efter en liten stund. Denna lilla är smidig, bara tryck på knappen. Sen är den ju batteridriven=)
 
hokanp skrev:
Ska du sätta upp ett par hundra kvm med plast så blir du trött i handen efter en liten stund. Denna lilla är smidig, bara tryck på knappen. Sen är den ju batteridriven=)
Jo där ser jag åxå fördelen med den batteridrivna..

100 klammer, trött i handen, 5-timmars batteriladdning, 100 klammer osv osv....

Nä, personligen skulle jag aldrig skaffa något sådant.
Handjagare för småjobb och tryckluft för dom lite större jobben.
 
H
Nu håller batteriet ju för lite mer än hundra klammer...
 
Nja, handjagare känns lite för...oldschool;). Gillar ju maskiner men har tyvärr ingen tryckluft. Så det blir en dylik imorgon. Hinner jag så kommer en recension idagarna. Tack för feedback!
 
H
Köp MÅNGA klammer för det är SÅ lätt att bara trycka=)))
 
tryckluft, picka o slang får du för 1500...
handjagare kostar kanske 1-200kr

Då uppladdningstiden ligger på 5h så råder jag dig till att antingen komplettera med 2-3 batterier minst... alt en handjagare och/eller tryckpicka.

Men som sagt berätta vad du tycker efteråt.
 
H
Räcker länge och väl med den kapacitet som batteriet har så vida du inte ska köra hela dagen. men se till att sätta batteriet i laddaren om du har ett kortare paus
 
Nimajneb skrev:
tryckluft, picka o slang får du för 1500...
handjagare kostar kanske 1-200kr

Då uppladdningstiden ligger på 5h så råder jag dig till att antingen komplettera med 2-3 batterier minst... alt en handjagare och/eller tryckpicka.

Men som sagt berätta vad du tycker efteråt.
Just nu är 1500:- för mycket, annat (isolering, innerväggar, golv, tak) som står före i kön...men tryckluft kommer så småningom inköpas.
 
Jag sätter upp plast med takpappspistolen. Den har man ju nytta av när det skall takpappas också. Dessutom håller pappspikens stora huvuden fast plasten riktigt bra.
 
hokanp skrev:
Räcker länge och väl med den kapacitet som batteriet har så vida du inte ska köra hela dagen. men se till att sätta batteriet i laddaren om du har ett kortare paus
:eek: Då den har ett NiCd batteri så skall man absolut INTE göra detta!! :eek:

Det skall laddas ur fullständigt mellan varje laddning och därefter laddas i 5h.
Gör man inte detta får man sk minneseffekter i batteriet.

Så jag pushar fortfarande enl tidigare inlägg för att ha "reservkapacitet" i någon form.

Alternativet kan ju vara en Rapid 220V:are.
 
H
Det är så mycket man inte ska. Min har håålt i över 2 år och funkar fortfarande perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.