Håller helt med Subscream och vill förtydliga min ståndpunkt gällande Älvsbyhus.

Nej, jag kan, i dagsläget, inte rekommendera någon att köpa Ä-hus pga hur de har hanterat vissa reklamationer, Även om dessa är väldigt få i förhållande till den stora volym hus som de säljer är varje misslyckande en tragedi för den enskilde.

Vi har inte och har inte haft några som helst problem med varesig kontakten med huvudkontoret eller åtgärdandet av de fel som uppkommit vid uppförandet av vårt hus. (där var kontakten med det lokala, komunala V/A företaget vårt största problem).

OM Älvsbyhus däremot skulle bli bättre på att bemöta alla sina kunder på ett smidigare sätt skulle jag med varm hand rekommendera dem som ett bra alternativ till nybyggnation.

/ Magnus
 
mattetvilling skrev:
Gp idag:
[länk]
Finns även en liten film som visar hur dessa hus byggs i regn. Skrämmande!
Ja du har rätt, ALLA Älvsbyhus byggs i regn. De väntar in ett riktigt busväder för att få djävlas med köparen... ;)

Skämt och sido...

Det där inslaget är gammalt och har varit uppe i ett flertal olika medier. Uppenbarligen finns det 3 väldigt kända fall det senaste året där det gått fel med Älvsbyhus (Östersund, Orust och de som fått garaget för nära huset) som rullar runt runt i media...

Eftersom det är samma fall som tas upp på flera olika ställen uppfattar folk det som att problem hos Ä-hus är vanligare än hos andra husfabrikanter. Vilket inte stämmer med verkligheten...

/ Magnus
 
Redigerat:
Ja, det kanske var en liten felformulering av mig, jag menade inte ALLA hus :) , kanske mer så ser det ut när de bygger ett hus när det regnar.
 
Antalet kunder som hamnar i kläm med Älvsbyhus är mycket stort. Allt ligger naturligtvis på en skala från totalförstörda hus till en omöjlighet att få fel åtgärdade.

Påståendet att det handlar om 3 hus, saknar helt grunder. Älvsbyhus är klart överlägsen hos ARN, se artikel i GP, även om andra leverantörer skalas efter antalet husleveranser.

Älvsbyhus taktik är att pressa kunden till bristningsgränsen, men då givetvis endast om kunden motsätter sig Älvsbyhus skandalösa åtgärder efter felande montering. Älvsbyhus egna besiktningsmän godkänner ju alltid husen, oavsett avvikelser från vad kunden har rätt att kräva. Detta framgår bl.a. av det i förväg förtryckta protokollet.
Älvsbyhus besiktningsman "våta ögon" vid vår underkända överbesiktning, insåg sannolikt sina misstag.

Sist men inte minst. Bamse är stor och stark, men snäll... en princip som Älvsbyhus inte implementerar.
 
Om man betalar för en pinnstol så får man ingen skinnfotölj!

De använder billigare matrial tex. spånskiva istället för gips.
 
Freddy_kruger skrev:
Om man betalar för en pinnstol så får man ingen skinnfotölj!

De använder billigare matrial tex. spånskiva istället för gips.
Sen när blev gips dyrare än spånskiva om man jämför skivor i samma tjocklek? Vet att det inte hör till i tråden men kan ju vara kul att veta var du köper billig spånskiva, eller kanske dyrt gips?
 
ÄHByggare skrev:
Antalet kunder som hamnar i kläm med Älvsbyhus är mycket stort. Allt ligger naturligtvis på en skala från totalförstörda hus till en omöjlighet att få fel åtgärdade.

Påståendet att det handlar om 3 hus, saknar helt grunder. Älvsbyhus är klart överlägsen hos ARN, se artikel i GP, även om andra leverantörer skalas efter antalet husleveranser.

.
Nej det är klart du vill framhålla det på det sättet eftersom ditt hus är ett av de tre...

Av nämnda orsak har jag förståelse för att dina inlägg inte direkt är nyanserade... :rolleyes:
 
Redigerat:
Allvarligt talat förstår inte hur någon överhuvudtaget vågar bygga med denna skojarfirma! Det borde för varje läskunnig människa vara solklart att Älvsbyhus skiter fullständigt i sina kunder. Är det verkligen ett företag som du vill göra ditt livs största köp av? Alla företag kan göra fel. Det är hur felen åtgärdas, som skiljer seriösa företag, ifrån rövare som Älvsbyhus.
 
Cujo skrev:
Allvarligt talat förstår inte hur någon överhuvudtaget vågar bygga med denna skojarfirma! Det borde för varje läskunnig människa vara solklart att Älvsbyhus skiter fullständigt i sina kunder. Är det verkligen ett företag som du vill göra ditt livs största köp av? Alla företag kan göra fel. Det är hur felen åtgärdas, som skiljer seriösa företag, ifrån rövare som Älvsbyhus.
Bra sammanfattat!
 
Orkar inte kommentera annat än att jag är imponerad över hur länge folk orkar hålla igång den här tråden.
 
Missa inte kalla fakta på söndagkväll då dom ska granska Älvsbyhus. Kommer bli spännande, vi ska då sitta klistrade med popcornpåsen i knät.
 
Men vad är problemet, lite missar och fel får väl man räkna med, det är ju billigt.....
 
T
Havsutsikt skrev:
Men vad är problemet, lite missar och fel får väl man räkna med, det är ju billigt.....
Ja, lite missar på lacken på bilen och en ej fungerande krockkudde är ju inga problem, den är ju billig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.