Hej !
Hur ska jag göra taket ? Tänkte ha ett plåttak och undrar över hur det ska se ut. Hur gör jag med avrinningen samt att det blir estetiskt etc.

Någon som har några ideér? Jag kommer att gå upp med taket typ 3-4 rader takpannor. Jag vill ha 2.4m inne. Någon plåtslagare som har synpunkter ?

Plattan är redan gjuten och klar. Blev 5,2x3,70 stor. Har 300 mm cellplast och golvvärme.

mvh
Fredrik
 
  • hus1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mer bilder för att förstå ... och så att någon kan komma med synpunkter :):)
 
  • bild2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett plant atk som lutar i plattans "tvärled", det minsta plattmåttet om du förstår hur jag menar.

Hur högt är det från platta till takfot? 2,4 m?
 
det är ca 2.15 från plattan till takfoten , den är något försänkt.
Bifogar en bild över en tanke (vy uppifrån). Blir då 3 taksegment (avrinning i pilarnas riktning), med en dubbelnock. Är väl lite som du menade?
 
  • bild6.GIF
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Näe, det var inte riktigt så jag menade. Skall försöka fixa en skiss på hur jag tänkte.

Hur får man in bilder/skisser i sitt inlägg utan att ha tillgång till en server att lägg upp dem på?
 
Det finns ett "ladda upp" alternativ när du postar ditt inlägg. Informationen läggs upp på Byggahus servern.
 
Så här hade jag tänkt. Se min enkla skiss.
 
Hej
Jag är på G att bytta en liknande altanlösning, men jag vet inte hur jag ska få till taket! Är du klar och kan lägga upp lite bilder hur det blev? Eller om du kan maila mig lite bilder direkt?
Vad jag är intresserad av är hur du fick fast taket och hur du fick en bra lutning utan att skymma några fönster.
Mvh Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.