ännu ett skäl till att skrota Nordea för gott....

I dag kom 6 st avier med betalningspåminnelser från Nordea!!!
Självklart ringer jag upp dem och ifrågasätter det hela eftersom vi kommit överens om faktura, (och detta gällde automatisk betalning från ett konto hos dem.)

Det visar sig att de skickat ut för många betalningsavier...
Tyckte väl 11,100:- var lite för mycket att betala på 43 dagar på ett lån på 1,7 mille.

Sedan säger bankmannen att han sagt åt mig att jag ska sätta in pengar på kontot.
Vilket jag minns att han inte gjort.
Jag påtalar att jag vill ha faktura då jag kör med Handelsbanken.

Då ryter han i och säger; "Nu gör du som jag säger och sätter i 5.500:- på kontot i Nordea innan den 27/1!!!"

Inte f*n kommer jag göra det!
Handelsbanken kommer föra över lånet till dem inom kort.
Tolererar inte att bli utsatt för gapande av någon jag skiter in tonvis med pengar i ränta åt...visst det är till banken, men ändå...
Oförskämt så det luktar.....

Byggkreditivet ska vi ha hos Handelbanken förstås...behöver inte säga varför....
 
Glöm inte att tala om det för hans chef att du och alla du känner kommer att flytta sina affärer pga av hans uppträdande
 
slaskman skrev:
Glöm inte att tala om det för hans chef att du och alla du känner kommer att flytta sina affärer pga av hans uppträdande
Ingen risk......
Han ska få veta hur uppskattad han är.
 
MIn kontakt(kvinna) är perfekt på Nordea... Har haft SEB, FSB fram och tillbaka förut men är nu helnöjd med Nordea...

Allt beror ju på vem man får som kontaktpersion... Är förmånskund..
 
Fick idag en faktura från Handelbanken idag på hela vårt byggkredit :surprised:
Inte så mycket pengar men varför kommer den över huvudtaget? Fick på hela beloppet.... ska ringa imorrn å kolla
 
Helt korrekt, "ejwbegysv"!  I Nordea beror allt på vem man får som kontaktperson.  "Personlig Bankman" är en geniuppfinning i sin bransch.

Systemet bygger på att Nordea punktmarkerar varenda bankkund så fort han sätter sin fot på marmorgolvet.  Kunden blir tilldelad ett mänskligt ansikte på samma sätt som pokerspelaren blir tillslängd Klöver Dam, Ruter Kung  eller Spader Knekt.  Med skillnaden att hos Nordea ska du aldrig drömma om att byta kort.  Där blir du och din bankman hopgifta - för gott!  Genom honom eller henne måste du sköta så gott som allt du har med Nordea att göra.   Och så snart Nordea infört systemet råkade jag ut för en Personlig Bankman, som gillade mig lika mycket som man gillar sina skoskav.

I början försökte jag glida runt, ska vi kalla Honom "problemet".  Ställde mina frågor till Bankmannens kollegor.  Fällde upp kragen och viskade mitt ärende i hopp att Han inte skulle upptäcka mig.  Det gjorde Han ändå alltid.  Alltid med samma plågade min tog Han mig i örat bort till sitt eget skrivbord.  Han var långsam.  Han gav galna råd.  Han var dryg och blev alltmera arrogant för varje gång jag måste träffa Honom.  Att jag inte var nöjd med Honom hade inte det minsta med saken att göra.  I reklamen framgick att jag borde betrakta Honom som Min Personliga Förmån.

Jag försökte ringa andra Nordeakontor för att slippa galningen.  Det fungerade!  Det fungerade ända tills någon frågade om mitt personnummer:  "Men du har ju Personlig Bankman!  Ett ögonblick kopplar jag dig till Honom".  Ridå.   En gång hade jag ringt om nåt viktigt ända till något slumrande Nordeakontor långt uppe i Norrlands inre stödområde.  Där glömde tjänstemannen faktiskt bort detta med personliga bankmän.  "Vi hör av oss!" sa han istället på sin trygga norrländska.  Ett par minuter senare ringde mobilen.  Därinne satt Min Personliga Plåga och röt.  Den här gången var Han ovanligt sur.  Han tyckte nämligen att jag försökte gå bakom Hans rygg.

"Förlåt mig!"  pep jag.  "Det var inte meningen.  Det bara blev så".

För er andra här på Byggahus kan jag säga som det är:  Jag gör fler och fler ärenden i de andra bankerna.  Men några Nordeakonton har liksom blivit kvar.  Normalt försöker jag förtränga att de finns.  Men varenda år vid den här tiden i januari kommer ett årsbesked som påminner mig om fakta.  Dessa konton ger nästan ingen ränta alls.  Så jag borde väl tömma dem.  Det är bara det att jag inte törs.  För det skulle nog inte Han gilla!

Alltså förblir jag Nordeakund - med Personlig Bankman.
 
;D ;D ;D

Guuu så jag skrattar! Jag har själv kvar ett par lågräntebärande konton på Nordea av samma anledning som du, billy ;D. Nordeakund sedan Kreditbankstiden på 60-talet ... hade en ypperlig bankman under många år - men hon lämnade Nordea för drygt 10 år sedan och därefter 'blev jag med' personlig bankman som var fullständigt oduglig. Krävde byte - och fick en om möjligt ännu odugligare person. Efter tre byten lämnade jag Nordea för en konkurrerande bank. Sedan hade Nordea mage att kontakta mig och fråga varför jag inte har mina intäkter hos dem längre. Jag framförde tydligt att jag inte var nöjd med deras service/personal längre.

Men jag får fortfarande ett brev/året från "min personlige bankman" på Nordea ... :-X trots att jag har en gammal 'död' checkkredit, inga lån hos dem och ett par uschliga fondkonton som varken gör till eller från.

 
Blev själv hemskt illa bemött i kassan hos vår lokala bank.
Jag blev så arg att jag krävde att få träffa chefen genast, vilket jag fick.
Efter att ha förklarat situationen för honom så följde han med mig ner till den bankman som betett sig illa, avkrävde en ursäkt av denne samt gav mig personligen en annan banktjänsteman.
Har därefter alltid blivit mycket väl behandlad där.

Det gäller bara att klargöra vem som betalar deras löner och att det inte är speciellt svårt att byta bank. (det kan ibland dessutom löna sig)
 
Jag råkade få ihop det med min personliga bank"man"... Nu bygger vi hus tillsammans!
Har för ordningens skull en annan bankman nu men hon har fattat att jag inte behöver nån hjälp så där kommer bara ett brev om året.
Ganska bra faktiskt när sambon jobbar på bank. det underlättar lite kan man säga
 
styrman1 skrev:
Jag råkade få ihop det med min personliga bank"man"... Nu bygger vi hus tillsammans!
Ja alla sätt är bra utom dom dåliga  ;D
 
Bob_the_builder
Brukar ge tämligen förmånliga lån om inte annat (har jag hört...) :)
 
Kan bekräfta att det finns en viss ekonomisk vinning i att jobba på bank... Inte så jätteextrem men bra!
 
Om man har nytta av att jobba på en bank, tror jag det är ännu nyttigare att äga en...

;)
 
Fick idag en faktura från Handelbanken idag på hela vårt byggkredit Shocked
Inte så mycket pengar men varför kommer den över huvudtaget? Fick på hela beloppet.... ska ringa imorrn å kolla
Tydligen är det där standard - hela lånet förfaller till betalning när året är slut. Sen skrivs det om. Men att få en räkning på 600 000 - man kan ju få skrämselhicka för mindre.
 
Är det bara i Uppsala de skickar ut en anställd på golvet när det är kö som går runt och frågar vad man ska göra. Svarar man ta ut pengar, säger de: Det finns bankomat.
Det är inte så kul att ropa ut inför alla att man ska ta ut mer än så, eller nåt annat...
Kan ju lika bra skriva en skylt vilka pensionärer som skall rånas :p
Jag blev så trött på dessa ut på golvet och fråga vad man ska göra att jag bytte från SEB till nordea ;D
Tyvärr har nordea också börjat med detta ofog :-/
Återstår snart bara ica-banken ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.