Jag undrar om någon har erfarenhet av PVC fönster från KBE? Har en kontakt som kan ta hem dessa från Tyskland eller Polen. Fick uppgift att värdet låg på 1.0. Väntar på offerten men är intresserad av om någon här har erfarenheter att delta med sig av?

Tack!
 
Jag vet att firman Nordic Windows säljer och monterar bl.a dessa PVC-fönster. Det är en nystartad firma. Vi håller på att kolla offerter på olika leverantöreroch har fått en från detta företag. Det verkar ganska billigt, men jag vet egentligen ingenting om fönstren. Jag tror att KBE säljer olika typ av fönster med olika u-värde, men vet egentligen inte mera.
 
Hejsan
Vi satte in fönster ifrån KBE för ett år sedan och vi är iallfall nöjda med dessa,det största + va ljudnivån nu hörs kanppt trafik utanför och vi bor ca 200m ifrån järnväg.
Vi valde 3 glas kassetter och har för mig att säljaren sa att det va u värde 1,1 på hela konstruktionen, men i vilket fall som helstt så är dessa fönster prisvärda enligt mitt tycke, 16 fönster olika storlekar samt 4 altandörrar monterat och klart för ca 85000:- till skillnad mot mockfjärd som vill ha i sin första offert 210000:- monterat och klart samt Elitfönster för 155000:- monteat och klart, nu fick vi pengar över till annt :). Hoppas mitt inlägg kan hjälpa något iallfall

mvh ...
 
Vi beställde KBE-fönster (2-glas 1,3). Det blir nästan halva priset jämfört med Elitfönster monterat och klart. Vi vet inte hur fönstren är, men gick på priset och på att det kanske inte är så stor skillnad på olika pvc-fönster egentligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.