Finns det någon som kan tillverka små skivor av plexiglas på beställning?
Jag skulle behöva följande:
2 st med måtten 150 mm x 250 mm. (5 mm tjock)
2 st med måtten 150 mm x 250 mm. (3 mm tjock)
 
Glömde......hörnen ska vara lite rundade också. Beroende på pris kanske jag vill ha en stooooor hög. :)
 
glasmästare?
 
Tänkte att de kanske inte gör såna småjobb......?
 
Tillverka själv, är inte det ett alternativ?
Plexiglas är ju ett tacksamt material att jobba med.
 
Oj, det har jag nog ingen möjlighet till. Hur skär man i plexiglas? Finns i så många olika tjocklekar att man kan köpa rätt tjocklek direkt?
 
Har använt plexiglas i olika sammanhang och alltid gjort beställningen av glasmästare. Finns ju flera olika typer av plexi beroende på vad man ska ha det till. Fördel att diskutera detta med glasmästeriet så kapar dom till det efter de mått man vill ha.
 
Bauhaus har något som de kallar hobbyglas, vilket är något som är väldigt likt plexi. Det är lättarbetat som bara den, bara att såga eller skära, och sedan fila hörnen. Du behöver inte vara mästare på hantverk, det är så enkelt att vem som helst borde klara det.

Finns i olika storlekar och tjocklekar, rekommenderas starkt. Kan dessutom värmas med varmluftspistol eller ugn om man vill forma det.
 
Snigel skrev:
Tänkte att de kanske inte gör såna småjobb......?
Jo det gör dom utan problem.
 
Troberg skrev:
Bauhaus har något som de kallar hobbyglas, vilket är något som är väldigt likt plexi. Det är lättarbetat som bara den, bara att såga eller skära, och sedan fila hörnen. Du behöver inte vara mästare på hantverk, det är så enkelt att vem som helst borde klara det.

Finns i olika storlekar och tjocklekar, rekommenderas starkt. Kan dessutom värmas med varmluftspistol eller ugn om man vill forma det.
Provade hobbyglaset och det var väldigt smidigt att jobba med. Däremot sprack bitarna när jag använde dem, så det har inte de egenskaperna jag behöver. Det får nog bli glasmästare till slut ändå.
 
Vad ska du ha bitarna till? Det kan tex vara vettigt att använda tunnare för att det ska kunna flexa lite, eller tjockare, för att ta mer kraft utan att spricka.
 
H
Plexiglas eller polymetylmetakrylat är ömtåligt.
Polykarbonat är starkt men ser likadant ut.
 
Det får jag kolla upp.....för jag skulle verkligen behöva något som funkade! Tack för infon!
 
Kolla o det finns någon som har en lasergravyr i närheten (typ http://www.signcom.se/Product.aspx?ID=540). Bra precision och snabb som tusan. PC kostar en liten slant men arbetstiden bör vara max 5 minuter för att fixa detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.