Har ett par vita standardgarderober som jag skulle vilja göra lite roligare.
En idé jag har är att använda plattlist och sätta i tre rader upptill och nertill på garderobsdörrarna. Vad tror ni om det?

Tacksam för fler idéer och förslag.
 
F
Ett tips kan vara att köpa täcksidor från IKEA i typ EK och klistra på. Kan bli en schysst ekgarderob istället.
Tapetsera är ett annat sätt.
:D
 
Hejsan!

Måla dem med magnetfärg och tapetsera över i en fin tapet.....så kan du använda dörrarna till en anslagstavla med.

Eller måla bara en med krit-tavel färg.... :cool:
 
Hejsan!
Täcksidor, laminering (eller vad det heter) måla, spraya, tapetsera, profiliera... smaksak vad du vill ha ut av bytet så att säga.. hur mycket du vill att det ska stå ut i rummet liksom. Jag hade en hel garderobsvägg förut och hade tänkt måla "abstrakt tavla" av hela den väggen... udda idé.. tyvärr hann vi flytta så jag fick aldrig prova... nu har jag ingen garderobsvägg *mutter* :)

Lycka till!
MVH
Sandra
 
Tack för många bra tips och idéer.  :D
Garderoberna (2 st) står i ett arbetsrum så just nu lutar det åt att jag målar med griffeltavelfärg, vilket barnen säker kommer att gilla också.
Magnetfärg och tapet är ju också en jättebra idé. Jag funderar på att köpa en skiva och måla med magnetfärg, sedan tapetsera, fästa på väggen och använda som anslagstavla.
 
Ex,ets brorsa hade satt lister i två "speglar", sen en fyrkant med 4 mm board som limmades fast, fasad.. sen lackades han alla dörrarna med vitt spray.. vart som gamla spegeldörrar... finfint. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.