eller nåt annat land....kan det vara billigare att handla där?
eftersom dom har så mycket mer sånt där....klart dom har mer soltimmar så mer lönsamt där..
är ju lite svårt att räkna hem köpet av solpaneler i sverige...
tar ju lång tid innan det blir lönsamt...
jag har svårt att bestämma mig om jag sak satsa på solenergi eller inte
 
Köpte själv MIC 2 från Kotly.pl på nätet. Jag tror inte att prisskillnaden försvarar egen import egentligen men jag är lite road av internationell handel.

Hur som kan jag varmt rekommendera solpaneler. Jag ler stort varje gång jag ser differenstemperaturen och flödet av värme från dem.
 
Kan bara hålla med, Solvärmen har överträffat alla förväntningar!!
 
riek skrev:
Köpte själv MIC 2 från Kotly.pl på nätet. Jag tror inte att prisskillnaden försvarar egen import egentligen men jag är lite road av internationell handel.

Hur som kan jag varmt rekommendera solpaneler. Jag ler stort varje gång jag ser differenstemperaturen och flödet av värme från dem.
vad blir det för priser därifrån?

jag håller på att kolla överallt nu...
 
Hej !

Jag har sålt solfångare i exemlvis Österrike och folket köpte bara eftersom jag var billigast !

Jag tror inte att dom är billigare i Tyskland eller Österrike !

Om du är interesserad av en viss tillverkare/ viss modell från Österrike/ Tyskland kan du gärna kontakta mig ;-)
 
tänkte bara att dom var billigare där eftersom så många fler har det där...
blir väl mer lönsamt där eftersom kwa är dyrare ..
billigare i sverige(än så länge)
så är tveksamt om det är lönsamt här.....
 
Nja, man får ju också bidrag. Max. 7500 Kronor.

Tror att det krävs att solfångaren är godkänd för bidrag och finns med i SPs liste över godkända solfångare.
 
Man kan ju göra beräkningar.

Kollar man i SPs lista över godkända solfångare kan man även konstatera vilket årsutbyte solfångaren ger ... även om det är mycket svårt att jämföra plana och vakuumrör solfångare.

Sen måste man veta vad solfångaren kostar respektive vad investingeringen blir ... då kan man i stor sett räkna ut om det löner sig.
 
... vilket årsutbyte solfångaren har .. ska det vara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.