Har precis köpt en Makita fjuttdragare (DF030DWE) 10,8 Li-ion med "bitshållare" istället chuck. Tyckte det var perfekt för mig eftersom jag alltid sliter ut chuckarna före batterierna. Den lilla skulle man kunna ha i fickan istället för som nu med den stora dragaren gå ned från stegen, hämta upp igen, skruva, sedan ner igen för att lämna dragaren på marken.

MEN, det går inte att köra utan en extra bitshållare, vanliga bits sitter inte fast med andra ord, utan man måste ha en "förlängare" eller "dubbelbits" - WTF , Vad hade det kostat med en magnet ?

Så, vart hittar man extremt korta bitshållare så den fortfarande går ner i fickan på jobb-byxorna
 
tallmilan skrev:
Har precis köpt en Makita fjuttdragare (DF030DWE) 10,8 Li-ion med "bitshållare" istället chuck. Tyckte det var perfekt för mig eftersom jag alltid sliter ut chuckarna före batterierna. Den lilla skulle man kunna ha i fickan istället för som nu med den stora dragaren gå ned från stegen, hämta upp igen, skruva, sedan ner igen för att lämna dragaren på marken.

MEN, det går inte att köra utan en extra bitshållare, vanliga bits sitter inte fast med andra ord, utan man måste ha en "förlängare" eller "dubbelbits" - WTF , Vad hade det kostat med en magnet ?

Så, vart hittar man extremt korta bitshållare så den fortfarande går ner i fickan på jobb-byxorna
Jag är helt nöjd med min, jag har lite längre bits som sitter fast i bitshållaren.
 
Jag skulle också behöva bits som är lite längre än de "vanliga" 25 mm men inte för långa då 50 mm är för långt. Jag har två stycken som jag fick till min Bosch GWI 10,8 V (vinkelskruvdragare)... men letar efter en hel uppsättning. Någon som har koll på vart det finns?
 
Känns lite fel att behöva köpa nya special bits för att kunna använda den som man tänkt ...
 
Tror inte ens bosch eller AEGs fjuttdragare har det du eftersöker..
 
Hej

Makita DF030DWF använder sig av bits som följer std. DIN3126-E6.3 och inte DIN3126-C6.3 som används i magnetiska hållare.
 
Tack det vill jag inte höra, stod och höll i den i Boston så sent som i Juli ...
 
Gör ett hölster till dragaren det är enklast så kan du ha vilken förlängare du vill!!!;)
 
Efter två stycken WERA Diamond T20 bits ramlat ur redan innan lunch var det nära att det blev Blocket för dragaren, men jag får väl köpa nya längre bits då, behöver ju bara T20 då jag har slängt alla andra skruvar, kör bara med Cutters & Torx.

Men annars är jag nöjd med den, verkligen lätt och drar tillräckligt.
 
Pagno skrev:
Gör ett hölster till dragaren det är enklast så kan du ha vilken förlängare du vill!!!;)
Det följde faktiskt med ett hölster, men för att kunna använda den så måste jag ha ett bälte, och jag kör med hängslen (mycket bättre när man böjer sig / sitter på huk)
 
tallmilan skrev:
Det följde faktiskt med ett hölster, men för att kunna använda den så måste jag ha ett bälte, och jag kör med hängslen (mycket bättre när man böjer sig / sitter på huk)
Då får du väl ha ett axelhölster a'la Miami Vice!
 
JPM skrev:
Köp Milwaukee C12D, den håller fast bits o borr utan extra tillsatser!
Jag har en Milwaukee fjuttis och är mycket nöjd, men min bitshållare kräver att bitsen har en urfasning i sidan för att sitta ordenligt, därför går korta bits bort. Den är av samma modell som länken.

(Milwaukee har kommit med en chuckmodell av denna, C12DD, med två växlar dessutom, den skulle inte sitta fel)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.