synd att jag inte gick in och kollade sidan i går. dåå jag just kommit hem från alingsås då mamma bor där
 
Binesh skrev:
Vad är det här nu?! 378 euro för en Kellen gersåg?
Är det bara jag som anar ugglor i mossen?
Hahaha nu är annonsen uppe igen där det står så här:

"Annons ute igen pga oseriös köpare-trots hans budlogga med massor av bud så nekar han till att han lagt bud och hävdar att han bjudit på ett handfat och 2 kranar, och hoppas verkligen att denna kvalitets maskin inte liknar ett handfat."

http://www.tradera.com/Kellen-kap-ger-sag-gedigen-som-dewalt-auktion_95700289
 
"Tysk kvallitets maskin"

Sen när fan är Kellen tyskt!?
Byggs i kina så det bara sjunger om det
 
snaggletooth skrev:
Kellen är ju Coops egna varumärke. Och jämförbart med B&D fast billigare, som de själva säger! Vad det nu egentligen säger om kvalitet?

[länk]
Iofs när man tänker efter kanske den är lika gedigen som en dewalt :D
 
Jag fick den stora och hedersamma äran att få chansen att köpa en hel drös med "Makita" "Blå Bosch" av en hedersman i en bättre begagnad Volvo från slutet av det ljuva 80-talet häromdagen...

En man med mörk mustasch stannade utanför oss och talade om att han gärna sålde proffsverktyg till mig som bygger hus....självklart med kvitto!

Han visade glatt upp hela sortimentet av pimpade Ching-Chongmaskiner som alla var bestyckade med fina klisteretiketter med fina namn.

Dessutom svinbilligt, jag skulle få en makita borrhammare som enligt uppgift kostade 7500 för det facila priset av 3500. INK MOMS!!!

Men jag hade inget behov så då kom det fram en äkta blå bosch skruvdragare med rött batteri. Deras nya lågviktsserie ni vet...den som känns ganska lik Power Super-duper.. En mycket gedigen maskin i finaste plast.

4500 listpris och min nyvunne kompis gav mig ett sistapris på 2000 kr.

Rackarns otur att han inte kom någon vecka tidigare. Då köpte jag ju den där lilla fjuttdragaren från Blå Bosch för nästan lika mycket pengar som den där stooora fina maskinen som jag erbjöds av Hederlige Harry AB...

Jaja...man kan inte göra bra affärer jämt. Ångrar att jag inte köpte den blå boschen, borrmaskinen, mycket enklare med en kort plastsladd än den där långa omoderna gummikabeln som jag har på min blå maskin.

Dessutom låg grejerna i fina plastpåsar.

Vill ni ha telefonnumret för att kunna göra goda affärer?
 
Tyvärr har GSR'ens laddare plastsladd och den irriterar mig varje gång *mutter*
Får väl byta vid tillfälle så den funkar.

Får väl tacka turen att jag sluppit sådana "erbjudanden", eller om det beror på något helt annat *S*

/Kent
 
Hobbit skrev:
Har en till :
Makita

[länk]
Jomen det där är nog alldeles som det ska, maktec är Makitas "lågprismärke".
 
Gilbert skrev:
Jomen det där är nog alldeles som det ska, maktec är Makitas "lågprismärke".
Helt korrekt är det Makita som står bakom Maktec. Det varumärket säljs inte i Sverige men är som dom själva säger en serie som skall hålla samma höga Makita kvalitet men inte fullt så många features till ett lägre pris.
 
Fast annonsen är rätt missvisande ändå tycker jag. Som att kalla en skilsåg för bosch.
 
Danne78 skrev:
Fast annonsen är rätt missvisande ändå tycker jag. Som att kalla en skilsåg för bosch.
Jag håller inte riktigt med då det är kompatibla batteriserier och laddare mellan maktec och Makita, jag ser alltså det mer som grön/blå bosch än skil/bosch.
 
Jag förstår vad du menar, men det är fortfarande vilseledande för kunden. Som tror att det är en maskin av märket Makita. Vilket det inte är (andrahandsvärdet lär t ex vara rätt mycket lägre).
 
Danne78 skrev:
Jag förstår vad du menar, men det är fortfarande vilseledande för kunden. Som tror att det är en maskin av märket Makita. Vilket det inte är (andrahandsvärdet lär t ex vara rätt mycket lägre).
Nu tror jag ju att tyskarna har lite bättre koll på hur bra macktec är jämfört med vanliga "makita". Budet är ju ändå uppe i ca 600kr för en ny maskin. Läser man även texten tycker jag inte den är speciellt vilseledande heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.