Vilka klarar att leverera/bygga ett nyckelfärdigt enplanshus på minst 120 m2 för max 1 300 000?

OBS. Priset gäller bara för huset inklusive grunden. Torpargrund eller platta. Det spelar ingen roll om det är katalog eller lösvirkehus. Den standard som ingår och inte med räknat garage.

Eftersom många här inne sittet inne med priser på diverse hus och firmor så kan vi väl sammanfatta dem här i denna tråden.

Tack på förhand.

GA
 
Jag börjar.

Älvsbyhus, TYR = 970 000 nyckelfärdigt inklusive grund men ej utvändig målning och exploateringskostnader. 20 timmar eget arbete tillkommer.
 
Fiskarhedsvillan, Lövsångaren = 1 300 000 nyckelfärdigt inklusive grund mm
 
En bra måttstock att räkna är ungefär 11500-12500kr/kvm Då kan ni räkna ut ungefär hur stort hus ni kan bygga för eran budget. Ska ni räkna in ö-våning så räkna ca 10000kr/kvm om ni ska leja bort för allt. Det brukar stämma ganska bra ;) Beroende på vad ni har tänkt ha för materialval.
 
De billigare husleverantörerna är ju Älvsbyhus, LB-hus "Ugglan-serie", Smålandsvillan och Hjältevadshus.
Av dessa är det bara LB-hus som har platta på mark.
 
Ytterligare ett alternativ:

Björklidenhus..... "Villa Favorit" 1 160 000 kr nyckelfärdig. Platta på mark med golvvärme, kaklat badrum mm. Kolla hemsidan www.bjorklidenhus.se

/Sarah
 
Sorry!!! Läste lite ditt inlägg lite slarvigt.. Det var ju ett enplanshus du frågade efter.
 
Jag börjar.

Älvsbyhus, TYR = 970 000 nyckelfärdigt inklusive grund men ej utvändig målning och exploateringskostnader. 20 timmar eget arbete tillkommer.

Älvsbyhus priser är väl exkl. grund..?? :-?
 
Jag tror att krypgrund ingår i priset.
 
Det stod följande på deras hemsida:

Älvsbyhus tar på sig totalansvar för hus och standardgrund. Priserna gäller färdigt hus, enl. leveransbeskrivning, inklusive monterad standardgrund, el, vvs, mattläggning, invändig målning, tapetsering, spis, kyl och frys.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.