Vi hoppas för övrigt bli klara för inflyttning i (början av) mars. Jag har varit ute och tittat på ert hus några gånger. Såg att stommen verkade vara klar förutom som sagt takstolarna.
När är ni där? Det vore roligt att ses vid tomten någon gång.
 
Jag var där i somras och "hjälpte" till lite med plattan. Nu när semestern är slut är jag inte där så mycket mer än att jag kollar till det ibland då och då på kvällarna och fotar. Nu har det ju tyvärr stått still en vecka. Kommer bli mer tid framöver när vi själva börjar med carporten samt senare när vi ska börja invändigt. På måndag klockan 8 ska jag träffa en bergvärmeleverantör för att få en offert. Bor ju i Grebo nu under byggtiden så har inte så långt dit.
 
Vi ska hjälpa till med plattan och dessutom bygga garage framåt oktober.
Var har ni tänkt borra för bergvärme? (Vi ska också borra)
 
Ja det kan ju vara bra att diskutera så att vi inte borrar för nära varandra. Vår tvättstuga ligger mot er tomt och vi har dragit ut rör den vägen. Om det sedan blir på övre eller nedre delen är inte klart än. Så det kommer bli åt ert håll men sedan kan det bli allt från carporten ner till nedre väggen på huset. Bäst för vår del blir iofs mellan carporten och någonstans utmed huset på övre delen.
 
Undra om man kan få rabatt om man samordnar borrningen? :)
 
Träffade en leverantör av bergvärme idag och det bör vara minst 20 meter mellan borrhålen. Jag frågade om samborrning och det skulle bli billigare.
 
Vi har redan kontrakterat för detta i en entreprenad där detta ingår. Jag skulle kunna kolla vem som ska borra åt oss.
 
Det är lugnt. Det var i stort sett bara transporten av borriggen som man kunde dela på. Har fått offert från en och inväntar offert från den andre. Var hade ni tänkt att borra?

Just i detta nu pågår takstolsresning :)
 
Vi funderar på att borra mallan huset och garaget någonstans vilket är ca 10 -12 meter från tomtgänsen närmast mot stora vägen (Bort från er tomt). Jag ska försöka mäte vad avståndet kan bli till er tomtgräns.
Vilken leverantör hade ni av betong? Hur lång "ränna" hade betongbilen?
 
Aha men då är det ju lugnt med borrningen. Minst 20 meter mellan borrhålen och det blir det ju gott och väl.

Det var snickaren som beställde betongen och den kom från Hackefors. Firman som körde vet jag inte men tror de hette Betongfrakt och ligger vid rondellen i Vårdsberg.
 
Glömde skriva att jag tror de hade 9 meter ränna.
 
Såg nu ikväll att ni har börjat gräva...kul. Är ni där någon kväll eller i helgen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.