Hejsan!

Jag håller på att sätta upp skivor i bakkant mellan varje trappsteg då det ramlar ner så mycket saker samt smuts ner för trappan! Vi har nämligen TV´n under trappan och den vill jag skydda lite!

Har satt upp tillsågade 12mm MDF skivor! Har märkt att på de ställen där jag satt skivorna knakar det mer i trappan när man går! Någon som har tips på hur jag löser detta?
Tänkte att kanske skulle jag låta skivan sluta några millimeter undertill det ovanliggande trappsteget och sedan lägga en elastisk fog mellan för att döj´lja springan! Vad tror ni om det?
Det är ju inte helt exakt rak nu heller så en fog kommer jag ändå lägga men frågan om jag skulle låta bli att gå ända upp med skivan!
 
  • trappsteg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det låter vettigt. jag skulle nog gjort springan lite större, kanske 5 mm. så garderar du dig mot svajningen i stegen.
 
Jag har haft samma problem men gjorde precis tvärtom. Satte fast "täckskivan" (eller vad man nu ska kalla den) enbart i övre steget. Den fick alltså hänga fritt nertill/neråt. Satte dit den med små l-järn. Har inte en susning om vad de heter, men de ser ut som ett L och det finns skruvhål i båda ändarna. Det blev kanske inte så snyggt, men just den trappen var det ingen som såg underifrån särskilt ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.