Gladiatorgolv kostar ju närmare 800kr kvadraten om jag inte räknat fel. Det är ju helt hutlöst jämnfört med tex. ett sandblandat akrylgolv eller liknande.
 
Njae 390+ eller 316 +moms beroende på modeller kan man få gladiatorgolv för utan några konstiga rabatter.

Visst mycket pengar men ett väldigt smidigt golv och på många sätt skönare att mecka/arbeta på än klinkers målad betong etc. Lätt att lägga, lätt att byta någon platta om det sker någon skada. Sen är det väl en smaksak men jag tycker ett cleant garage med snygga verktygshyllor, tavlor, kylskåp och gladiatorgolv i rätt färg är superläckert och väl värt investeringen då jag räknar med att vara i garaget mycket.

Men jag förstår absolut argumenten med att det är mycket pengar

/Lorant
 
Jag köpte mig 10l Lithurin 1 och 10l Lithurin 2S.

Lithurin 1 körde jag på med kombiskurmaskin med endast pålägg och skur. Väntade 30min och körde sedan med rent vatten, skur och uppsugning.

Sedan väntade jag ett dygn varpå jag lade ut Lithurin 2S med vattenkanna och gick sedan och borstade på det i 20 min varpå jag skrapade av det med en golvskrapa och lämnade lite kvar och gick sedan över det med en plattmopp så fick jag en fuktig, slät yta utan fotspår.

Resultatet hittils verkar bra. Blev helsikes mycket mer lättstädat nu. Golvet ser ut som ett lite halvmatt betonggolv men känns väldigt slätt när man tar på det. Hur det står emot kem och vatten kommer jag få reda på i framtiden.

Totalkostnad typ 5000kr och en dags arbete.
 
Jag tror jag ska testa Lithurin på mitt garagegolv oxå.
Men jag underar om jag inte kan strunta i Lithurin 2, dvs bara behandla en gång.
Det jag är ute efter är den dammbindande effekten och en mer slitstark yta.
Sen är det ju kul om ev. spilloljepölar inte tränger rakt ner i golvet på 5 min.
 
Det går säkert men det kostar typ 2500kr att göra en yta på 85kvm med Lithurin 2 S så det är inte mycket man sparar och ytan blev klart blankare på andra varvet.

Men 1an klarar sig säker. Det är väldigt lättsopat nu iaf.
 
Beppo skrev:
Det går säkert men det kostar typ 2500kr att göra en yta på 85kvm med Lithurin 2 S så det är inte mycket man sparar och ytan blev klart blankare på andra varvet.

Men 1an klarar sig säker. Det är väldigt lättsopat nu iaf.
Är det verkligen så dyrt, jag fick pris på 1291:- (ink moms) för en 10l hink och den ska räcka till 80m2 enligt tillverkaren?
10l av ettan skulle kosta 1138:-
Det kanske är lika bra att köra båda stegen ändå.
 
stämmer säkert. jag häftade lite då jag inte fått fakturan av målarn än men nu när du säger det så var nog literpriset 160-190 kr. kör du båda. då kommer du inte undra. glöm bara inte att rengöra noga innan då inget döljs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.